רגע לפני הסגר השלישי: מעל חצי מיליון ישראלים ללא עבודה

לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שיעור האבטלה בדצמבר ירד ל-12.7%, אך גם כשהמשק היה פתוח - היו כ-517 אלף מובטלים, כאשר כ-360 אלף מהם בחל"ת. זאת, לעומת 603 אלף מחוסרי עבודה בנובמבר

אבטלה, לשכת העבודה
אבטלה, לשכת העבודה | צילום: GettyImages/אימג'בנק

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני) את נתוני האבטלה בחודש דצמבר, לפני שהחל הסגר השלישי לפיהם, שיעור האבטלה ירד ל-12.7%. כלומר, גם כשהמשק היה פתוח - היו בישראל כ-517 אלף מובטלים, מתוכם 360 אלף הוצאו לחל"ת. בחודש שעבר שיעור האבטלה עמד על 14.6%, שהם 603 אלף איש, בהם 302 אלף היו בחל"ת.

בשבוע שעבר דיווח שירות התעסוקה כי 8,447 ישראלים פוטרו או הוצאו לחל"ת ביממה אחת, כאשר בתחילת השבוע, לפני כניסת הסגר, נרשמו יותר מ-30 אלף דורשי עבודה חדשים. יש לציין כי רק ביום לפני פרסום הנתונים התווספו כ-16 אלף אזרחים למעגל האבטלה. 34.5% מהנרשמים בשירות התעסוקה מאז כניסת הסגר השלישי הם עובדים בתחומי המכירות, עוד כ-12% הם מענפי הקוסמטיקה, הטיפוח, הספא והאופנה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עקב הפרסום בחדשות 13: יולדות שפוטרו או בחל"ת יקבלו דמי לידה

5,135 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – כמיליון ורבע ישראלים חוסנו

פרופ' אש: "נמליץ לסגור את כל מערכת החינוך – גם במגזר החרדי"

זאת ועוד, מנתונים נוספים שפורסמו בשבוע שעבר עולה כי חלה ירידה חדה בהיקף השכר והתעסוקה של פלסטינים בישראל, כאשר למעלה משני שלישים מהירידה במשרות השכיר אירעה בענף הבינוי. ירידה זו נובעת עקב המגבלות השונות שהוטלו במהלך תקופת הקורונה, שהקשו על הפועלים הפלסטינים להגיע לארץ, למרות שענף זה הוחרג מהסגר.

לפני כחודש הודיעה הכלכלנית הראשית במשרד אוצר, שירה גרינברג, למנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי כי עלות הגבלות הקורונה עומדת על 1.5 מיליארד שקלים בשבוע, מתוכה 900 מיליון שקלים, בשל סגירת הקניונים. עוד כתבה גרינברג במכתב ששלחה כי מדובר "בעלות הישירה, ותיתכן עלות ארוכת טווח לאור פגיעה בכושר הפעילות של העסקים בתחומים המושפעים וכן בתחומים המושפעים מההגבלות באופן עקיף (ספקים, לקוחות ועוד)".