ביקורת על מתווה משרד הבריאות לפתיחת בתיה"ס: "מחמיר ולא סביר"

יו"ר מרכז השלטון המקומי מתח ביקורת על דרישות נציגי מערכת הבריאות שהוחרפו. מנגד, גם בעלי הצימרים מפעילים לחץ על הממשלה: "אנשים רוצים להתפרנס בכבוד ולא להסתמך על קצבאות"

זמן צפייה: 00:39

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו מתח ביקורת על מתווה החזרה לכיתות א' עד ד'. לדבריו, "הופתענו לגלות כי משרד הבריאות שינה לחלוטין את המתווה והחליט להעלות דרישות מחמירות חדשות, בלתי סבירות, שיפגעו בתלמידים, בלמידה, בהורים שלא יוכלו לחזור למעגל העבודה ובקופת המדינה".

"מצופה, שמומחי הבריאות יציגו נתונים מוסדרים, שמסבירים את השינוי החריף בעמדתם ולא יהפכו את שנת הלימודים לאבודה ואת הילדים וההורים לקורבנות", המשיך ביבס. "מה שיוצג היום לקבינט הם מתווים מרחיקי לכת ומיותרים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

זוהר מודה: דחיית התקציב מושפעת משיקולים פוליטיים

טרגדיה באופקים: בן 58 מת מקורונה – שבועיים אחרי אימו

ברוך בן יגאל על אטימת חדר המחבל: "ביהמ"ש קשר לצבא את הידיים"

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי בימי קורונה | צילום: רויטרס

במקביל, מרכז המועצות האזוריות פנו לחברי קבינט הקורונה והפעילו לחץ נוסף, כדי להסיר את ההגבלות מהצימרים ולאשר את פתיחת. במכתב שנשלח מטעם המרכז נכתב כי "בעקבות בדיקה של נתוני התחלואה בקרב המתארחים - אין שום מניעה להתיר את הפעלתם. התושבים מבקשים להתפרנס בכבוד ולא להסתמך על קצבאות".

נוסף על כך, פורום הקניונים ומרכזי המסחר קרא לשרי קבינט הקורונה "לאשר פתיחה מלאה של המסחר – כל ההצעות האחרות מסוכנות ולא ישימות". לדברי הפורום, "פתיחת המסחר תאפשר להחזיר לעבודה עשרות אלפי עסקים ומאות אלפי עובדים".

שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה
שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה | צילום: חדשות 13

בהמשך היום יתכנס קבינט הקורונה, לאחר שאמש נדחה בעקבות המחלוקות בין משרדי האוצר, הבריאות והחינוך. חברי הקבינט יתבקשו להכריע בין שתי חלופות, הראשונה החזרת כיתות א' עד ד' לפעילות, לפי המתווה שהציע צוות המומחים של ממונה הקורונה - או לחילופין פתיחת חנויות ובתי עסק ללא קבלת קהל בשיטת איסוף עצמי.

מנתונים שפרסם המל"ל עולה כי הנדבקים בכיתות א' עד ד' הם פחות משליש מכלל הקטינים המאומתים. מנגד, במשרד האוצר מעריכים שהחזרת לפעילות חלק מהסחר תתרום למשק מיליארד וחצי שקלים בשבוע, לכן שר האוצר ישראל כ"ץ יתמוך בחילופים, בניגוד לעמדתו של שר החינוך יואב גלנט. יש לציין כי בתי הספר היו צפויים להיפתח ב-1 בנובמבר, ואם תתקבל ההחלטה לדחות את חזרתם לפעילות, הם ייפתחו באמצע החודש.

קבינט הקורונה
קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

אתמול פורסם כי צוות המומחים של ממונה הקורונה ימליץ על התנאים לחידוש הלימודים בכיתות א' עד ד'. על פי תנאי הצוות, יש לקיים קפסולות בכיתות, כאשר אין ערבוב בין מורים ותלמידים כולל בצהרונים. כמו כן, יש לספק מסכות מגן לכל התלמידים והמורים, שייבדקו לפני החזרה ללימודים ולהכין מערך חינוכי מיוחד להסבר על המחלה.

נוסף על כך, צוות המומחים יבהיר לחברי הקבינט כי ניתן לפתוח חנויות ומסחר במקום חידוש הלימודים, כאשר פתיחת הסחר תתקיים במתכונת של איסוף עצמי כשהלקוחות לא בתוך החנות. כמו כן, יומלץ לקבינט לוותר על בדיקות חום בכניסה למבנים.