כיצד תשפיע בהלת הקורונה על שוק הנדל"ן ומחירי הדירות?

התפשטות הנגיף גרמה ללא מעט אנשים למשוך את כספם משוק ההון, להיפטר ממניות וניירות ערך אחרים - ולחפש אפיקי השקעה שונים. "מי שחושב שענף הנדל"ן יתנהג הפוך מהשוק - חייב להתפקח"

זמן צפייה: 02:04

בהלת הקורונה גרמה ללא מעט ישראלים למשוך את כספם משוק ההון ולחפש אפיקי השקעה שונים. מה זה יעשה לשוק הנדל"ן ולמחירי הדירות? בימים האחרונים הישראלים נפטרו ממניות וניירות ערך אחרים בשווי מיליארדי שקלים, כאילו סוף העולם הגיע. עכשיו השאלה היא מה יעשו בכסף הזה.

רמי צרפתי, יזם וקבלן, ציין כי "יש בריחה משוק ההון לנדל"ן. אנחנו מרגישים את זה במשרדי המכירות. יותר ויותר משקיעים מגיעים. אנשים חוזרים לקנות דירות". לצד כל אלה, ישנם גם משרדי מכירות שדיווחו על האטה, ותחושה שאף אחד לא מחפש להיכנס להתחייבות כלכלית ארוכת טווח בעיצומו של משבר מאיים.

אפשר להעריך שיש משקיעים שלא ישאירו סכומים גדולים סתם כך בעובר ושב ויחפשו עכשיו הזדמנויות בשוק הנדל"ן במקום בבורסה, בדיוק ההפך מכל מה ששר האוצר כחלון ניסה לעשות בשנים האחרונות, הרחקת המשקיעים מהשוק כדי להוריד את המחירים לזוגות הצעירים.

נדלן מחיר למשתכן
נדלן מחיר למשתכן | צילום: עמוד הפייסבוק של משרד הבינוי והשיכון

דרור מרמור, עורך הנדל"ן של קבוצת ידיעות, ציין: "אנחנו יודעים שהמומנטום השלילי, כנראה הקורונה איתנו ללא מעט שבועות קדימה, ולכן, מי שבאמת חושב שענף הנדל"ן יתנהג הפוך מהשוק, חייב להתפקח. לא זו השעה לקחת סיכונים, ולא מעט רוכשי דירות שאולי יתפתו לקחת סיכונים בעולם של ריביות אפסיות וכולי, אולי כדאי שיחכו ויתאזרו בסבלנות".

כך או כך, בעבור הצעירים שלא מחפשים השקעה ותשואה אלא פשוט רוצים לרכוש דירה ראויה למגורים, חזרה של משקיעים לשוק, מחסור בפועלים ובחומרי גלם לבנייה, שלא לדבר על היעדר ממשלה מתפקדת, עלולים לקחת אותם כמה צעדים לאחור מחלום הדירה בחסות הקורונה.