בעקבות משבר הקורונה: הישראלים מושכים את הכסף מהחסכונות

המשבר הכלכלי, שיצרה התפשטות הנגיף הסיני, גרם ללא מעט ישראלים לחשב את המסלול הפיננסי שלהם מחדש. כעת, עם העמקת הגירעון הצפויה, האזרחים יצטרכו לחשוב היטב על כל מהלך כלכלי

זמן צפייה: 03:28

קורונה - משבר עולמי: המשבר הכלכלי שיצרה התפשטות הנגיף הסיני כבר כאן, מה שגורם ללא מעט ישראלים לחשב את המסלול הפיננסי שלהם מחדש. הבנקים מנסים להתאים את עצמם למצב, אבל לא בטוח שזה יספיק. "הממשלה תהיה חייבת להתערב - היא תהיה חייבת לתמוך בעצמאים ובעסקים. כשהמדינה תגדיל את הגירעון - ישראל כבר לא תהיה אי של יציבות", קבע שמואל בן אריה, מנהל השקעות ראשי "פיוניר ניהול הון".

עוד לפני הודעה רשמית ממשרד החינוך, אורית החליטה להשאיר את הילדים בבית, אבל הדאגה לביטחונם הבריאותי היא ממש לא היחידה שמטרידה אותה. "בהחלט יש לנו חשש מהמחלה, אבל יש לנו לא פחות חשש מהמצב הכלכלי שלנו, מהחסכונות שלנו, מההלוואות שלנו, מכל הכספים שאנחנו כרגע מושקעים בהם", הדגישה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתיה"ס והאוניברסיטאות ייסגרו; גני הילדים ימשיכו לפעול

נתניהו קורא לממשלת חירום לאומית; גנץ: מוכנים לדון בכך

השבעה בצל הקורונה: הח"כים יצהירו אמונים בשלושה סבבים

בעקבות משבר הקורונה: הישראלים מושכים את הכסף מהחסכונות
בעקבות משבר הקורונה: הישראלים מושכים את הכסף מהחסכונות | צילום: חדשות 13

כמעט כל ישראלי כבר מושפע כלכלית ממשבר הקורונה באופן כלשהו. אובדן הכנסה של עצמאים, יציאה לחופשה ללא תשלום או הוצאות חריגות. "האם עכשיו לקנות את הרכב שהם חשבו לקנות? האם לקנות את הבית שהם רצו? זה גורם פתאום לאנשים להתחיל לחשב מסלול מחדש ממה שהם היו רגילים כל הזמן. האם לקחת הלוואה? האם לשבור חסכונות שיש להם? הם לא יודעים מה יקרה איתם עם המשכנתא", הסביר שי אבו, יו"ר איגוד היועצים הפיננסים.

וכשהבורסה ממשיכה היום להתרסק אצלנו ובעולם עד כדי עצירה זמנית של המסחר, מחריף החשש של רבים מהפגיעה בחסכונות שלהם. הבנקים הודיעו היום על דחייה של שלושה חודשים בתשלומי המשכנתא, שורה של עיריות דוחות את תשלומי הארנונה לעסקים, מהלכים חשובים אבל די ברור שהם רק פלסטר זמני.

בזמן שבהצהרות הרשמיות נשמעות שוב ושוב האמירות על מצבה הכלכלי הטוב של ישראל, כשהכנסת תושבע בשבוע הבא, אחד הנושאים הראשונים על שולחנה עשוי להיות הגדלת ההוצאה בכמה מיליארדים, כלומר העמקת הגירעון הגדול ממילא. ובזמן שהמדינה חייבת לקבל החלטות קשות ומהירות כדי למנוע הידרדרות למשבר או מיתון, גם האזרחים צריכים לקבל החלטות שקולות ולחשוב היטב על כל מהלך כלכלי.