שנה מפרוץ המגפה: בעלי העסקים שהצליחו להתרומם - ואלו שנפלו

חוסר הוודאות, ההנחיות המשתנות והפחד, חייבו את כולם להמציא את עצמם מחדש - חלק מהעצמאים הצליחו לעשות זאת, אך אחרים נותרו מול שוקת שבורה. "האופציה היחידה שלי היא פשיטת רגל"

זמן צפייה: 07:34

כמעט שנה חלפה מאז שהקורונה שינתה את החיים של כולנו: חוסר הוודאות, ההנחיות המשתנות והפחד, חייבו את כולם להמציא את עצמם מחדש, להסתגל למציאות החדשה ולשרוד. רבים נותרו מול שוקת שבורה אבל יש גם לא מעט שהמציאו את עצמם מחדש וכך למעשה הצליחו להחזיק את הראש מעל המים.

הנרי כהן כבר היה אמור להיכנס לדירה החדשה שלו. עד לפני שנה היו לו שלושה אולמות שעבדו כמעט כל יום, והוא הרשה לעצמו לקנות דירה חדשה, אבל אז הגיעה הקורונה והכול נעצר. עכשיו חסרים לו 200 אלף שקלים. "אין לי מקום לשים את הראש כדי שיהיה לי שקט", סיפר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מ"מ המפכ"ל פורש: "אי מינוי מפכ"ל קבוע נבע גם משיקולים זרים"

ה-FDA צפוי לאשר את החיסון של מודרנה בסוף השבוע: "יעיל ובטוח"

יפעת שאשא-ביטון מצטרפת למפלגה של גדעון סער

הנרי כהן
הנרי כהן | צילום: חדשות 13

עשרות בעלי עסקים נמצאים במצב של הנרי, בייחוד בתחום האירועים, ההסעדה והתיירות - בעלי עסקים שבבת אחת איבדו את מקור פרנסתם ועוד לא ברור מתי יוכלו לחזור לעבוד. כבר חודשים שבית הקפה של אבישי בקניון שבעת הכוכבים סגור. בזמן הסגר הראשון הוא הבין שעליו להמציא את עצמו מחדש, אחרת ישקע בבוץ טובעני. למזלו, אבישי תמיד ידע להיות מחושב ולא היה צריך להסתמך על המענקים. הוא ניצל את הזמן ויחד עם השותף שלו החליטו לפתוח דוכן מזון מהיר שיתאים לרוח התקופה - "אוטוכנאפה".

ההצלחה של דוכן הכנאפה הייתה מפתיעה דווקא בתקופה הזאת, אבל לא רבים מצליחים לעשות את מה שאבישי עשה. "אני הולך לפשיטת רגל", אמר הנרי. "זו האופציה היחידה שיש לי". אולי הסוף של המגפה כבר נראה לעין, אבל המשבר הכלכלי ילווה אותנו עוד זמן מה. בשבועות הקרובים סביר להניח שהנרי יתחסן נגד הנגיף, אבל נגד הקריסה הכלכלית והעובדה שבעוד זמן קצר הוא עלול לאבד הכול - לזה עוד אין חיסון.