אחרי ההבטחות: כמה מהכסף שהוקצה להצלת המשק - הגיע לאזרחים?

נתניהו הבטיח לנפגעי המשבר כסף ביד, והכי חשוב - בלי בירוקרטיה. אך מתוך 580 אלף עצמאים שזכאים לפעימה השנייה, רק 65% זכו לה עד כה. ובפועל - מעריכים שפחות מחצי מהתקציב נוצל

זמן צפייה: 01:52

הכול התחיל באווירה אופטימית, כשראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לנפגעי המשבר כסף גדול ביד - ומיד. ליתר דיוק, 80 מיליארד שקל להצלת המשק, שכעבור חודש בלבד גדלו ל-100 מיליארד. והכי חשוב: בלי בירוקרטיה.

מתוך 580 אלף עצמאים שזכאים לפעימה השנייה, עוד מאפריל, שולמו עד היום מענקים רק ל-377 אלף איש - 65% בלבד. על המשך הפיצוי, למאי-יוני, הטילו באוצר עוד מגבלות - כך שרק מי שספגו ירידה של 60% במכירות, יצליחו לראות את הכסף.

לכתבות נוספות בנושא >>

נתניהו וכץ הודיעו: הזכאות לדמי אבטלה תוארך עד אמצע אוגוסט

השר כץ: "הכלכלה במצב הקשה ביותר שהייתה; לא יהיה סגר נוסף"

נתניהו: "אנחנו במצב חירום – נידרש לצעדים נוספים"

קורונה, מחנה יהודה, קורונה בירושלים, שוק ירושלים,
שוק מחנה יהודה בימי הקורונה | צילום: חדשות 13

את דמי האבטלה האריכו עד אוגוסט אמנם, אבל אין בהם פיצוי למי שמשכורתם ירדה, או משרתם הצטמצמה, או שעברו את גיל 67 ולכן יזכו במענק נמוך יותר. בסך הכול מעריכים שמתוך 100 מיליארד השקלים יצאו עד היום בפועל לא יותר מ-45 - והסיוע מתוך התמ"ג נשאר אצלנו נמוך מאוד בהשוואה למדינות המערב כמו גרמניה או בריטניה.

אז טוב שמגבשים "ערכת קורונה כלכלית", אבל כמה מתוכה הפעם יצליחו לקבל הנפגעים מהמשבר? האם להתחייבות הזו ראש הממשלה ייצוק גם תוכן ממשי, או שנישאר עם "חרטא"?