בעקבות השבתת רשתות המסחר: רשות התחרות בודקת חשד לתיאום אסור

לאחר שהחליטו שלא לפתוח את החנויות למרות ההקלות בהנחיות - הרשות להגבלים עסקיים לשעבר הודיעה כי תבדוק את אופן ההתנהלות של הרשתות, וכן אם בעצם ההתאגדות של כל החברות יש פעולה לא חוקית

זמן צפייה: 00:40

מגפת הקורונה: רשות התחרות הודיעה היום (ראשון) כי בכוונתה לפתוח בבדיקה לגבי אופן ההתנהלות של התאגדות רשתות האופנה והמסחר, אשר התארגנו יחד בעקבות אירועי הקורונה, והחליטו שלא לפתוח הבוקר את החנויות על אף שההנחיות החדשות מתירות זאת בחלק מן המקומות - עד שהממשלה תמצא עבורם פתרון כלכלי שיהיה לשביעות רצונם.

רשות התחרות - לשעבר הרשות להגבלים עסקיים, שלחה היום דרישת נתונים במטרה לוודא שפעילות הקמעונאים אינה עומדת בסתירה להוראות הדין. הרשות תבדוק אם בעצם ההתאגדות של כל החברות יש פעולה לא חוקית - והרי שלחברות מתחרות במשק אסור להיות מתואמות. "ככל שתוצאות הבדיקה יעלו כי המעשים היו עלולים לפגוע בתחרות באופן שמפר את הוראות החוק – הרשות לא תהסס לנקוט בפעולות אכיפה", לשון ההודעה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מניין החולים מקורונה עלה ל-15,398 – מהם 100 מונשמים

9.2 מיליון אזרחים, 45% מהיהודים חיים בארץ: ישראל במספרים

ועידת העבודה מצביעה על הצטרפות לממשלה: "לא מהלך קל"

הפגנת סוחרי שוק מחנה יהודה בירושלים
הפגנת סוחרי שוק מחנה יהודה בירושלים | צילום: רון ירקוני יחסי ציבור

אמש התקיימה פגישת חירום של מטה התאגדות רשתות האופנה והמסחר. בפגישה הציגו מספר סמנכ"לי כספים את מצבם הכספי ואת חששם הכבד לעתיד הרשתות. במהלך הישיבה הגיעו למטה המאבק הודעות מעשרות רשתות קטנות ובינוניות שהצטרפו ל-200 הרשתות הגדולות שכבר הודיעו כי הן אינן מסוגלות לפתוח את החנויות ללא תוכנית סיוע ממשלתית.

בעלי הרשתות, כאמור, החליטו שלא לפתוח את החנויות שלהם ברחובות וגם במרכזים המסחריים בהן הותר לפתוח את החנויות. במטה המאבק הדגישו כי "הממשלה היא זו שסגרה את החנויות - אבל רק בעלי הרשתות הם אלה שיחליטו האם ומתי יפתחו החנויות".  בסוף השבוע צפוי להתקיים כנס חירום של סמנכ"לי הכספים ברשתות, שיוקדש להיערכות להוצאת מכתבי שימוע לקראת פיטורים של עשרות אלפים מעובדי הרשתות.

קורונה, מחנה יהודה, קורונה בירושלים, שוק ירושלים,
לקראת התפרצות נוספת?. שוק מחנה יהודה בימי הקורונה

הבוקר התקיימו במוקדים רבים ברחבי הארץ הפגנות של בעלי עסקים בדרישה לפתיחתם, ברקע ההקלות שהחלו היום במסגרתן אושרו לפתיחה חנויות רחוב. הפגנת "התאחדות העצמאים", למשל, התקיימה בעשרה מוקדים, בהם חיפה, ירושלים, תל אביב, אשקלון, אשדוד ועוד. המפגינים נסעו בשיירות רכבים ואמבולנסים ברחבי הארץ, וטענו: "מי שלא בא נכנע למערכת בלי מלחמה, ובמלחמת העצמאים אסור לנו להפסיד". העצמאים מתכננים גם להפגין מול הנהלות הבנקים בתל אביב.

במקביל, נערכה הפגנת סוחרי שוק מחנה יהודה, אשר מחו על החלטת הממשלה שלא לפתוח את השוק. את באי השוק קיבל שלט גדול שעליו נכתב: "ברוכים הבאים לאיקאה מחנה יהודה", במחאה על כך שחנות הריהוט נפתחה בעוד השוק נותר סגור. במקום התפתחו עימותים בין המשטרה למפגינים - אדם אחד נעצר.

מחאת ענף המחול
מחאת ענף המחול | צילום: לין גורביץ' אני שולמן