משרד המשפטים: מגפת הקורונה לא בהכרח מבטלת חוזים והסכמים

הצוות הבין-משרדי לבחינת השלכות המשבר על התקשרויות חוזיות הציע מתווה פשרה בין זוגות לאולמות אירועים ובין הורים לגנים הפרטיים, וכן שובר תקף לשנה לאנשים שקנו כרטיס להצגה או הופעה

זמן צפייה: 01:42

הצוות הבין-משרדי של משרד המשפטים לבחינת השלכות המשבר על התקשרויות חוזיות קבע היום (שלישי) כי מגפת הקורונה אמנם נמצאת בקטגוריה של "כוח עליון", אך לא בהכרח מבטלת חוזים והסכמים. לכן, הצוות הציע מתווה פשרה ופיצויים בין זוגות לאולמות אירועים, בין הורים לגנים הפרטיים, וכן שובר תקף לשנה לאנשים שקנו כרטיס להצגה או הופעה. יש לציין כי הצוות החליט כי הוא לא מתערב בשוק השכירות למגורים ולעסקים.

הצוות המליץ לצדדים לנהל משא ומתן די להתאים חוזים שיישומם נתקל בקשיים בגלל נגיף הקורונה לנסיבות שהשתנו. כמו כן, הצוות המליץ לחוקק הסדרים פרטניים לחוזים בתחום המופעים, אולמות האירועים וגני ילדים פרטיים, ומנגד לא להתערב בחקיקה בשווקים מורכבים כדוגמת שוק השכירות העסקית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

1,057 נדבקים חדשים אובחנו אתמול; מניין המתים עלה ל-338

בשיא המשבר: פרופ' סיגל סדצקי מתפטרת מתפקידה במשרד הבריאות

גנץ נפגש עם נפגעי המשבר: "לא נעסוק בדבר לפני שנדאג לפרנסתכם"

אולם אירועים
אולם אירועים | צילום: חדשות 13

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ הגיש לשר המשפטים אבי ניסנקורן את המלצות הצוות, המבקש להביא למיתון השפעות המשבר על התקשרויות, להביא להמשך קיומם של חוזים, להפחית את הסכסוכים החוזיים כתוצאה מהקורונה, ואת העומס שיוטל על בתי המשפט.

בשל העלייה החדה שנרשמה בימים האחרונים במניין החולים בנגיף בישראל, אתמול אישרה הממשלה הגבלות נוספות על המשק. כחלק מההגבלות ייסגרו אולמות האירועים, המועדונים, הברים, חדרי הכושר, הבריכות הציבוריות ואולמות האירועים והתרבות. כמו כן, מספר הסועדים מסעדות יוגבל ל-20 שישבו בפנים ו-30 בחוץ. מנייני תפילות בבתי תפילות יוכלו להתקיים בהשתתפות של עד 19 מתפללים בלבד.

יתרה מזאת, במלונות לא תתאפשר פעילות מועדונים וברים בשטח המלון, ופעילות מסעדות וחדרי אוכל תתאפשר עד 20 איש בשטח סגור. בית הספר של הקיץ, קייטנות ופעילויות נוער תתאפשר רק לגילאי גן עד כיתות ד'. בנוסף, תחול מגבלה של עד 20 איש באוטובוס. לבסוף, התכנסויות והתקהלויות אחרות יותרו עד 20 משתתפים, במרחק של שני מטרים בין אחד לשני תוך חבישת מסיכות.