שר האוצר קבע: פיצוי גם לעסקים שהחזירו עובדים מחל"ת ב-19.4

ישראל כץ הורה על מענק בסך 3,500 שקלים גם למעסיקים שהחזירו עובדים מחל"ת בגל ההקלות הראשון באפריל. מעסיקים שלא הוציאו עובדים לחל"ת עדיין נותרו מחוץ למתווה המענקים

זמן צפייה: 01:08

שר האוצר ישראל כץ הודיע הבוקר (רביעי) כי גם מעסיקים שהחזירו עובדים מחל"ת בגל ההקלות הראשון באפריל יקבלו פיצוי על סך 3,500 שקלים עבור כל עובד, זאת בדומה לפיצוי שקיבלו מעסיקים שהחזירו את העובדים בתחילת מאי.

"לאחר שמתווה החוק לעידוד התעסוקה אושר בממשלה ובקריאה ראשונה בכנסת ללא כל שינוי, שקלנו את הנושא", הרחיב כץ. "בהתייעצות עם יו"ר ועדת הכספים, יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת כחול לבן, הוחלט לצרף את אותם מעסיקים למתווה המענקים מאחר שהם פתחו את עסקיהם במועד זה בהתאם להנחיות הממשלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקטל בכבישים: רוכב אופניים חשמליים נהרג מפגיעת רכב ליד פ"ת

למרות העוצר: אלפים הפגינו בארה"ב; חיילים הועברו לוושינגטון

דיווח: 5 אזרחים נאשמים בירדן בתכנון פיגוע נגד מטרות ישראליות

אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב
אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב | צילום: רויטרס

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, מסר בתגובה להודעת שר האוצר: "אני תומך בהחלטת שר האוצר שקיבל את עמדתי לפצות את המעסיקים שהחזירו את עובדיהם החל מה-19.4 בהתאם להנחיות הממשלה, ועכשיו מה שנדרש הוא להשלים את המהלך ולפצות את המעסיקים ההוגנים שהחזיקו את עובדיהם על אף שההכנסות שלהם ירדו".

הסכום הנדרש עבור המענקים הוסדר במסגרת המתווה, אותו הציג כץ כבר ביום ראשון. אז, הממשלה קבעה כי מעסיק שיחזיר עובדים מחל"ת יקבל מענק של 7,500 שקלים עבור כל עובד. על פי הצעתו של השר, מעסיקים שהחזירו עובדים לעבודה כבר במאי יקבלו בגינם מענק בגובה של 3,500 שקלים.

התוספת תתבצע במסגרת הליך החקיקה בכנסת ודיוני ועדת הכספים. בנוסף, כפי שסוכם, יוקצו למעסיקים קיימים 500 מיליון שקלים, בהתאם לקריטריונים שיגובשו לאחר השימוע הציבורי ויובאו לאישור ועדת הכספים בהמשך.