ממחר: עסקים שיחזירו עובדים מחל"ת יקבלו מענק של 7,500 שקלים

הממשלה אישרה את הצעת שר האוצר כץ לפיצוי עסקים שנפגעו במהלך משבר הקורונה. על פי המתווה, על כל עובד שהעסקתו חודשה במאי - יקבל המעסיק מענק בגובה של 3,500 שקלים

זמן צפייה: 02:02

הממשלה אישרה היום (ראשון) את המתווה שהציג שר האוצר ישראל כץ, וקבעה כי החל ממחר - אחד ביוני - מעסיק שיחזיר עובדים מחל"ת יקבל מענק של 7,500 שקלים עבור כל עובד. על פי הצעתו של השר, שהוצגה אתמול במסיבת עיתונאים, מעסיקים שהחזירו עובדים לעבודה כבר במאי יקבלו בגינם מענק בגובה של 3,500 שקלים.

בישיבת הממשלה הסביר כץ מדוע הוחלט לשלם את התמריץ למעסיקים כבר מקליטת העובד הראשון, ולא כפי שהמליצו פקידי האוצר: "מה שהם הציעו זה כמו הפרד שקושרים לו קלח תירס לפני הפנים כדי שיחרוש מהר כדי להשיג את קלח התירס, והוא אף פעם לא משיג אותו. כך הנגר בדרום ת"א, שאם הבאת לו את המענק כמו שהוצע קודם בהגעה ל-50% מועסקים - לא יגיע לזה ויקרוס. לכן צריך לתת לו מענק מהעובד הראשון".

עוד אמר כץ בישיבה: "לפקידי אגף התקציבים היו הרבה הצעות אחרות, אבל היה לי ברור שלא ניתן ליישם אותן בטווח הקצר". עוד סוכם כי עמיר פרץ יוכל להשתתף בדיונים על הקצאת ה-500 מיליון שקלים הנותרים, אך סמכות ההחלטה תישאר בידי שר האוצר.

עוד בחדשות 13:

44 חולים נוספים אובחנו במערכת החינוך – מחציתם מהגימנסיה בי-ם

בני משפחה אובחנו בקורונה כששבו מהודו – נוסעי הטיסה לא עודכנו

6 מיליון נדבקו, 370 אלף מתו: מגפת הקורונה – תמונת מצב עולמית

דיזגנוף סנטר
דיזגנוף סנטר | צילום: Shutterstock

"אנחנו רוצים לפתוח את המשק ולא לסגור, וכדי לעשות את זה אנחנו צריכים להקפיד על הכללים", אמר כץ בהצהרה אמש. "אנחנו בעיצומו של מהלך קריטי של החזרת המשק לפעילות, על ידי מתן תמריצים להשבת מיליון עובדים למקומות העבודה. המענקים מותנים בכך שהעובד יועסק לפחות ארבעה חודשים והמענק יינתן בכל חודש מהם. ככל שעסק יעסיק יותר עובדים - כך יקבל מענק גדול יותר. התוכנית הזאת תאפשר קבלת מענקים מיידיים, רשות המיסים תעביר בחודש יולי כבר את המענק בגובה שנקבע".

מתווה הפיצויים למעסיקים נדון היום בישיבת הממשלה, שהתכנסה בצל העלייה במניין הנדבקים בנגיף בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא ואמר כי "המחלה לא מאחורינו - נבחן את המשך הצעדים, ואם צריך, נשנה את המדיניות בהתאם". ראש הממשלה החליפי בני גנץ גם התייחס לסוגיה ואמר כי "עוברים לשגרת קורונה, הדבר הזה מסתובב אצלנו ומדי פעם נרגיש אותו בעוצמות משתנות".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הדגיש כי מקרי ההדבקה החדשים הם "אירוע נקודתי ואינם קשור לשאר הארץ". לדבריו, "העלייה המתמדת החלה לפני האירוע בבית הספר בירושלים". עוד אמר אדלשטיין כי "משרד הבריאות ערוך לבצע עד 15 אלף בדיקות ביום, כל מי שמרגיש לא טוב ויש לו תסמינים, חושש שהיה במגע עם חולה קורונה, יכול לפנות לקופת חולים והוא יופנה לבדיקה. או שכולנו נהיה בסדר או שכולנו נהיה בסגר, הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים".

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה
יתאמו מסרים. נתניהו וגנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

בתוך כך, בעקבות דרישת שר החוץ גבי אשכנזי, הקיצוץ בתקציב משרד החוץ הופחת מ-11.5 מיליון שקלים ל-4.8 מיליון שקלים, ובנוסף לא יקוצצו תקנים של דיפלומטים בנציגויות ישראל בחו"ל.