העצמאים מאיימים לא לציית להגבלות; כ"ץ: "מתנגד לסגר כללי"

ארגוני העצמאים הצהירו כי איבדו אמון בהחלטות הממשלה, והזהירו שיפרו הנחיות לסגור בתי עסק: "הזלזול הזה ימיט אסון על כלכלת ישראל". שר האוצר יקיים מחר דיון חירום עם נציגי המגזר העסקי

זמן צפייה: 01:13

ארגוני העצמאים והעסקים בישראל הזהירו היום (רביעי) כי לא יצייתו להנחיות הממשלה במידה שיוחלט להטיל סגר בחגים שיחייב את סגירת בתי העסק. "במציאות הקיימת, בעלי העסקים לא יסגרו את העסקים שלהם", הצהיר במסיבת עיתונאים נשיא לשכת ארגוני העצמאים והעסקים רועי כהן. "איבדנו אמון בכם, בלגיטימיות של ההחלטות שלכם, בהתנהלות שלכם כלפינו. הזלזול הזה ימיט אסון על כלכלת ישראל. המגזר העסקי לא ישתף פעולה עם הממשלה".

שר האוצר ישראל כ"ץ הצהיר כי יכנס מחר דיון חירום עם נציגי המגזר העסקי. זאת, לקראת ישיבת קבינט הקורונה שתתקיים גם היא מחר וצפויות להתקבל בה החלטות בעלות משמעות לפעילות המשק.

"אני מתנגד להטלת סגר כללי", הצהיר כץ. "הטלת סגר כללי על המשק תהיה טעות ותפגע אנושות בכלכלה הישראלית, שנמצאת בשלבי התאוששות וחזרה לעבודה. אשמע מחר בקשב רב את דברי נציגי המגזר העסקי ואייצג אותם בדיונים הצפויים".

עוד בחדשות 13:

בצל הזינוק בתחלואה: עלייה ניכרת בשיעור הצעירים הנדבקים בנגיף

"מלא תפקידך ואל תטיף מוסר": עימות בין ניסנקורן לח"כים בליכוד

דיווח: טראמפ מועמד לפרס נובל בשל ההסכם של ישראל והאמירויות

הפגנת העצמאים והשכירים בתל אביב
הפגנת העצמאים והשכירים בתל אביב | צילום: חדשות 13

אתמול הציג משרד האוצר בדיון מיוחד בוועדת הכלכלה נתונים כלכליים על מצב המשק נכון לחודש אוגוסט. מהנתונים עולה כי הגירעון בסוף השנה צפוי לעמוד על 13.3%. עוד עלה כי חלה ירידה בסך המובטלים נכון לחודש אוגוסט, אך עם זאת חלה עלייה בשיעור המפוטרים לעומת שיעור העובדים בחל"ת. מניין המובטלים לחודש אוגוסט עומד על 414 אלף בני אדם. כמו כן, כ-45 אלף מעסיקים הגישו עד כה בקשות למענק החזרת עובדים עבור 450 אלף עובדים.

במהלך הדיון, הסבירה טרנר מדוע קיימים פערים בנתוני האבטלה בין הגופים השונים, וענתה כי "יש 75 אלף איש שכבר לא משתתפים בשוק העבודה, שנשאלו והשיבו שבעקבות הקורונה הם לא מחפשים עבודה. הם לא נחשבים מובטלים. בשירות התעסוקה הנתונים לא מטויבים. לכן, המספרים של 800 אלף מובטלים אינם מדויקים".

אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב
אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב | צילום: רויטרס

חרף העלייה בשיעור המפוטרים, ניכר כי ההוצאות בכרטיסי האשראי גבוהות יותר ב-19% בחודש אוגוסט מאשר לפני המשבר (חודש פברואר). ההוצאות על תיירות עדיין בירידה, אבל הוצאות על ביגוד, מכשירי חשמל וריהוט בעלייה משמעותית.