האוצר קבע: תוכנית תמ"א 38 תוארך – לצורך גיבוש מתווה חלופי

בישיבה שהתקיימה בלשכתו של השר משה כחלון, בהשתתפות שרת הבינוי והשיכון, הוחלט על הארכת תוקף התוכנית כדי לאפשר להתכונן לחלופות עליהן תחליט המועצה הארצית לתכנון ובנייה

 בנייה, אתר בנייה, פיתוח
בנייה, אתר בנייה, פיתוח | צילום: Fotolia

בדיון שהתקיים היום (ראשון) במשרדו של שר האוצר, משה כחלון, בשיתוף משרד הבינוי והשיכון, הוחלט להאריך את תוכנית תמ"א 38, לצורך גיבוש מתווה חלופי שיפוצי לתוכנית. תוקפה של התוכנית אמור להסתיים במאי 2020, ונכון לשעה זו טרם ידוע מה יהיה תוקפה החדש.

בהודעה משותפת שפרסמו שני המשרדים נמסר: "בישיבה שהתקיימה היום בלשכת שר האוצר, בהשתתפות שרת השיכון וגורמים ממשלתיים נוספים, הביעו הנוכחים הסכמה עקרונית על הצורך במתן ודאות למשק ולשוק הדיור, ובהתאם על הארכת תוקפה של התמ"א לתקופה נוספת שתאפשר התארגנות לחלופות אחרות כפי שתחליט המועצה הארצית. במהלך השבועות הקרובים, תגובש עמדה ממשלתית, בנושא משך הזמן שבו תוארך התמ"א, קביעת הוראות מעבר לאחר סיום התמ"א וגיבוש פתרונות חלופיים הנוגעים להתחדשות עירונית על מנת לשפר את איכות התכנון. ההמלצות שיגובשו יובאו למועצה הארצית".

עוד בחדשות 13:

בעקבות הכוונה לעצור את תוכנית תמ"א 38: סערה בענף הנדל"ן

מנהל התכנון: אין מקום להמשיך את תוכנית תמ"א 38

פרויקט בנייה
פרויקט בנייה | צילום: החדשות 13

כזכור, בחודש יולי פורסם בחדשות 13 כי מנהל התכנון שיגר מכתב ללשכת עורכי הדין בישראל ובו ציין כי עמדתו היא שלא להאריך את תוקף תוכנית תמ"א 38 בתקופה נוספת לאחר סיום הנוכחית - שעתידה להסתיים במאי 2020.

במכתב, שאליו כותב גם שר האוצר משה כחלון, צוין כי "לאחר בחינת הנושא לאחרונה, העמדה המקצועית של מינהל ותכנון היא כי אין הצדקה להאריך בתקופה נוספת את תוקפה של התמ"א במתכונתה הנוכחית, ויש להעדיף תכנון מיטבי יותר באמצעות תכניות מפורטות להתחדשות עירונית ולפינוי ובינוי".

עמדת המנהל היא אחת העמדות המשמעותית ביותר בנושא זה, מעצם היותו גוף התכנון הראשי בישראל. עמדתו עלולה לגרום לטלטלה בשוק, כאשר קבלנים עלולים להפסיק לקחת פרויקטים של תמ"א 38. המועצה הארצית, שתצטרך לקבל את ההחלטה בנושא, היא גוף שיש בו נציגים מגופים נוספים, אולם, המלצת המנהל היא משמעותית ביותר.