מק-חרם: קמפיין הימין נגד מקדונלדס - שמסרבת לפעול ביו"ש

פעילים וראשי מועצות בשומרון שמים על הכוונת את ענקית המזון, שלא פותחת סניפים מעבר לקו הירוק, וקוראים שלא לאפשר לה להתמודד על הפעלת מתחם בנתב"ג. "מי שמחרים אותנו - נחרים אותו בחזרה"

זמן צפייה: 02:36

"מקדונלדס מחרימה אותנו? אנחנו נפעל להחרים אותה בחזרה": זה המסר של קמפיין חדש של פעילי ימין וראשי מועצות בשומרון נגד ענקית המזון המהיר שמסרבת כבר שנים לפעול מעבר לקו הירוק. אחד המוקדים על הכוונת של הקמפיין -  פעילות מקדונלדס בנתב"ג. הקמפיין שנחשף אתמול (שני) לראשונה בחדשות 13, הוא יוזמה של פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל בשילוב עם הנהגת תושבי יהודה ושומרון וארגונים נוספים, כשהמטרה היא להשיב "אש באש", או ליתר דיוק על חרם ב"חרם".

"הסלוגן שלנו – מחרימים את המחרימים", אמר לירן ברוך, יו"ר פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל. "אנחנו קוראים לכל אזרחי ישראל להצטרף ולהחרים את המחרימים. לא ייתכן שחברות במשק יחרימו ציבורים שלמים במדינת ישראל".  

במשך שנים נמנעה מקדונלדס מפתיחת סניפים מעבר לקו הירוק, מה שגרר לא מעט תגובות שליליות. לאחר שנודע כי הרשת מתמודדת במכרז על משבצת המסעדה הבשרית בנמל התעופה בן גוריון –התעוררה הסערה מחדש וראש מועצת שומרון יוסי דגן שיגר מכתב בהול לשרי האוצר והתחבורה, בו דרש שלא לאפשר את ההתמודדות.

עוד בחדשות 13:

פרשת הצוללות: המשטרה ממשיכה לחקור – גבתה עדות מאלוף יוסי פלד

בעקבות תחקיר "ברקוד": עוכב לחקירה זוג בחשד להונאת קשישים

מיטות אשפוז וסבסוד צהרונים: הרפורמות שיידחו בגלל פיזור הכנסת

סלוגן המחאה נגד רשת המזון המהיר ''מקדונלס'' - ''מחרימים את המחרימים''
סלוגן המחאה נגד רשת המזון המהיר ''מקדונלס'' - ''מחרימים את המחרימים'' | צילום: החדשות 13

במכתב טען כי "חברת מקדונלדס ישראל בראשותו של עומרי פדן מחרימה באופן גס וברור את אזרחי ישראל ושטחי מדינת ישראל מעבר לקו הירוק. כעת, מבקש עומרי פדן, להתפרנס מהם ולהפוך לספק יחיד בנתב"ג, דבר אשר יוביל למצב אבסורד לפיו אותם אנשים אשר סובלים מהחרם יצטרכו להחליט אם לרכוש במסעדה אשר מחרימה אותם".

"מדינת ישראל צריכה לדאוג במידה כנגד מידה. מי שמחרים, המדינה מחרימה אותו, כפי שהחוק מתיר לה", אמר דגן. "חוק החרם במדינת ישראל נותן את הסמכות לשר האוצר לפלוט החוצה ממכרזים ממשלתיים גופים ששותפים בחרם".

מהחברה נמסר בתגובה כי מעולם לא היה להם זיכיון בגדה המערבית. וסירבה להתייחס לסוגיית החרם הצרכני. ממשרד התחבורה נמסר כי אינם עוסקים בענייני מכרזיים מסחריים, ורשות שדות התעופה מסרה כי היא פועלת בהתאם לחוק חובת המכרזים.