נגיד בנק ישראל: לעשות מאמץ כדי לא להיכנס לשנת 2021 ללא תקציב

אמיר ירון התייחס למחלוקות על העברת תקציב המדינה והפציר בממשלה לאשרו: "חברות דירוג האשראי מוטרדות מעיכובו". על האבטלה: "תישאר דו ספרתית עד סוף 2021, בתרחיש הרע ביותר תהיה 16.5%"

זמן צפייה: 03:45

נגיד בנק ישראל אמיר ירון התייחס היום (חמישי) במסיבת עיתונאים שערך למחלוקות סביב העברת תקציב המדינה, והפציר בממשלה לאשרו. לדבריו, "זמן שעובר לא חוזר, צריך לעשות מאמץ כדי שלא ניכנס לשנת 2021 ללא תקציב מאושר". כמו כן, הנגיד הזהיר כי חברות דירוג האשראי מוטרדות מעיכובו של התקציב, וטען כי הן מעוניינות לראות לפחות מתווה מסודר שמקדם אותו. עם זאת, הדגיש כי "המצב של ישראל טוב בהשוואה בין-לאומית".

ירון התייחס גם למספר דורשי העבודה הגדל, וסיפר כי על פי התחזית של בנק ישראל אחוז האבטלה יישאר דו ספרתי עד סוף שנת 2021, כאשר לפי התרחיש הרע ביותר אחוז האבטלה יעמוד על 16.5%. כמו כן, הנגיד הודיע כי בנק ישראל יספק לבנקים כסף בריבית שלילית של 0.1%-, תמורת התחייבות מצידם להשתמש בו אך ורק לצורך הלוואות לעסקים קטנים, בריבית פריים + 1.3%.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שיא עולמי של נדבקים בקורונה: 437 אלף אובחנו חיוביים ביממה

גמזו: יש להחליט על בתיה"ס כבר ביום א', לא פוסל גם פתיחת מסחר

ראש המודיעין בארה"ב: איראן ורוסיה מנסות להתערב בבחירות

שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה
שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר, פורסם סקר מצב העסקים הרשמי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שממנו עלה כי 16% מבעלי העסקים הזכאים לדבריהם למענק ממשלתי אחד לפחות, לא הצליחו עד כה לקבלו בשל קשיים בירוקרטיים.

עוד עלה מהנתונים כי יותר מ-50% מבעלי העסקים השיבו כי סגירת מוסדות החינוך היא חסם משמעותי בפני חידוש פעילותם, בשל הצורך לשהות עם ילדיהם, וכי 24% מהחברות הקמעונאיות פיתחו או שיפרו משמעותית את אתר האינטרנט שלהן מאז תחילת המשבר.

כמו כן, מנתוני הלמ"ס עולה כי הפסימיות בקרב הציבור בנוגע למצב הכלכלי נמשכת. "מדד אמון הצרכנים" מראה כי במחצית הראשונה של אוקטובר, הצפי של משפחות בנוגע לשינוי במצבן הכלכלי ירד מ-29- ל-33-. הנכונות של צרכנים לבצע "רכישות גדולות" ירדה מ-42- ל-49-.