קיאקים, פיינטבול ורכבל: האטרקציות והמתווה לפתיחתן - מיום א'

פרסום ראשון: בתחילת השבוע הבא צפויים להיפתח בין היתר אתרי קארטינג ומתקני שעשועים, בתנאי התו הסגול. בכניסה יתבצעו בדיקות מהירות, וכמות הנוכחים תוגבל לאדם לכל 15 מ"ר

זמן צפייה: 02:37

ביום ראשון הקרוב צפויות להיפתח אטרקציות ברחבי הארץ, בתנאי התו הסגול - כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה בחדשות 13. האטרקציות שעשויות להיפתח הן קיאקים, ספורט ימי ודומיהם, רכיבה על בעלי חיים, סיורים בכלי רכב ממונעים, מתקני שעשועים, פיינטבול, פארקי חבלים, טרמפולינות, אומגה, רכבל וקארטינג.

לחדשות 13 נודע כי בכניסה לאתרים יבוצעו בדיקות מהירות וכי תחול עליהם מגבלה של אדם לכל 15 מטר רבוע. בכל יחידה נפרדת של מתקנים תוכל להיות משפחה גרעינית אחת. כמו כן, באתרים יוצבו סימונים ושילוטיפ לשמירת מרחק ומגבלת מרחק.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

סקר: סמוטריץ' מתחזק על חשבון הליכוד; לפיד שומר על כוחו

בעקבות העדויות על עבירות מין: נפתחה חקירה נגד יהודה משי זהב

הרמזור התעדכן: באופקים ישובו לבתי הספר, בבית שאן ילמדו בזום

רכבל צוק מנרה
רכבל צוק מנרה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, בעקבות הירידה בתחלואה, שר הבריאות יולי אדלשטיין סיכם עם איגוד הברים והמועדונים כי המועדונים ייפתחו בהתאם לתו הירוק, כבר בפעימה הקרובה, כאשר לפי ההערכה הפתיחה תקרה בתוך שבוע לכל היותר.

"מדינת ישראל בדרכה לצאת ממשבר הקורונה. היום, לראשונה מזה זמן רב, מקדם ההדבקה ירד אל מתחת ל 0.8", אמר אדלשטיין. "במצב תחלואה כזה הגיע הזמן לאפשר גם פתיחת מועדונים. אני מקווה שהם יקפידו באופן מלא על התו הירוק ועל המתווה שמשרד הבריאות יגבש".

מועדון לילה
מועדון לילה | צילום: GettyImages/אימג'בנק

נציגות האיגוד מסרה כי: "אנו מודים לשר הבריאות ומשרדו שנענו לקריאתנו, הבינו את העוול שהענף חווה ופתחו את המועדונים. אנו קוראים לבעלי המועדונים והברים וציבור הבליינים לשמור על ההנחיות וללכת להתחסן".

בד בבד, כפי שדווח אמש בחדשות 13, משרד הבריאות הודיע כי מערך הבדיקות המהירות ייכנס לפעולה ביום ראשון הבא.

בתדרוך שקיים היום פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, הוא התייחס לחג הפסח ואמר: "לאור מדדי התחלואה הטובים, ניתן לחגוג את פסח בצורה סבירה. כמו כן, לא צפויות עוד הגבלות בפסח, ובבתי הכנסת נמשיך תחת התו הירוק, או בהתאם למגבלות ההכנסות לפי בחירה. האירוח בבתים צפוי להישאר תחת מגבלות ההתקהלות הקיימות, והאירועים במלונות יתקיימו תחת מתווה התו הירוק, עם אפשרות לילדים שיעברו בדיקות בכניסה".