עשרות ראשי רשויות מקומיות דורשים להעלות את הארנונה

תעריף הארנונה עולה מדי שנה בשליש אחוז, אך ישנם ראשי רשויות שמנסים לנצל נוהל של משרד הפנים, כדי לייקר את המס באופן משמעותי יותר. השיאניות - אורנית ואלפי מנשה שביקשו העלאה של 7.5%

זמן צפייה: 03:42

תעריף הארנונה עולה כל שנה באופן אוטומטי ברשויות המקומיות, אך בשיעור נמוך. השנה למשל הוא עלה בשליש אחוז. אך יש רשויות מקומיות שיכולות לנצל נוהל של משרד הפנים ולפנות לממשלה כדי לייקר את המחיר מעבר לתעריף האוטומטי.

שיאניות הבקשות להעלאת הארנונה השנה הן ההתנחלויות אורנית ואלפי מנשה, שביקשו להעלות את הארנונה ב-7.5%, ראש פינה, שביקשה להעלות את הסכום ב-7%, והיישובים אזור, לב השרון, גן יבנה, נשר וגבעת זאב שביקשו להעלות את הארנונה ב-5%.

אריה פכטר, ראש מועצת אזור

"המועצה המקומית לא העלתה ארנונה במשך עשר שנים", אמר לחדשות 13 ראש מועצת אזור, אריה פכטר. "הסיפור של השנים האחרונות, אף אחד לא מקבל את זה באהבה, אבל מקבלים את זה בהבנה".

"בסוף, לפי גודל הבתים פה, זה יוצא תוספת של משהו כמו 50 שקלים בחודש למשק בית", אמר ראש מועצה מקומית אורנית, בשיחה עם חדשות 13. "ברור שאף אחד לא רוצה לשלם יותר וזה לא כיף. היו פה כמה פרויקטים, לפחות אחד, מאוד גרנדיוזיים. זה הכניס את המועצה למצב כלכלי לא פשוט. בסך הכול אנחנו מנסים לתקן עיוות של הרבה שנים".

משרד הפנים הוא הגוף שרשאי לאשר או לדחות את הבקשות, שם אומרים שהבקשות עדיין נשקלות, ותשובות יגיעו אחרי החג. יש להניח שחלק מהרשויות הגישו בקשות גבוהות ומוגזמות, מתוך ידיעה שמשרד הפנים יוריד את המחיר.