האוצר נגד הרפורמה לנכי צה"ל: לא מתמקדת בסובלים מפוסט טראומה

באוצר מאשימים את משרד הביטחון, שלטענתם "תופס טרמפ" על מצבם של נכי צה"ל מסוימים, על מנת לקדם במהלך שנה ללא תקציב מדינה "רפורמה כללית אשר דחיפותה כלל לא ברורה"

זמן צפייה: 01:23

משרד האוצר התנגד לרפורמה שמקדם משרד הביטחון ביחס לטיפול בנכי צה"ל, זאת בטענה כי היא לא מתמקדת בנפגעים הפוסט טראומטיים כמו הלוחם לשעבר איציק סעידיאן שהצית את עצמו בעקבות הטיפול הלקוי שקיבל מצד המערכת - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13.

טענה נוספת לדחיית הרפורמה על ידי משרד האוצר היא שלא ניתנה עדיפות ללוחמים על פני חיילים שנפצעו ונפגעו בנסיבות אחרות. כלומר, באוצר טענו כי מהלכים כמו קיצור הזמן לקבלת רכב חדש מארבע שנים לשלוש וחצי מנוגדים להמלצתן של ועדות ציבוריות קודמות שדנו בעניין, ולא באמת שיפרו את מצבם של נכי צה"ל.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

האירוע הגדול בעולם: מאות אלפים בהילולת רשב"י במירון • ישיר

משני: חובת בידוד לשבים ממדינות עם תחלואה גבוהה – גם למחוסנים

41 מקרי הדבקה במוטציה ההודית התגלו בישראל – 4 מהם מחוסנים

ראש הממשלה נתניהו עם יו״ר ארגון נכי צה״ל עידן קלימן .

"הדחיפות שבסיס הצעת ההחלטה נובעת מהטיפול הלוקה בנכי צה"ל בפוסט טראומה והאירועים האחרונים. על אף האמור, הצעת ההחלטה היא רחבה בהרבה ועוסקת ברובה ברפורמה כללית לטיפול בנכי צה"ל, אשר הדחיפות בקידומה כלל לא ברור", טענו באוצר.

זאת ועוד, באוצר טענו כי הם נמצאים בשנה ללא תקציב, וכי בתקופתה של ממשלת מעבר לא אמורות להתקבל החלטות בנושאים כאלו. עוד אמרו באוצר כי משרד הביטחון "תופס טרמפ" על המצב הקשה של נכי צה"ל, שהתברר בשבועות האחרונים, וזאת כדי לקדם רפורמות שחורגות מהמצב הכלכלי אליו נקלעה המדינה. נכון לעכשיו, מוקדם מדי לדעת מה יקרה בשבוע הבא - אם הרפורמה הזו אכן תעלה בממשלה, או שבגלל חילוקי הדעות בין המשרדים היא תיבלם.