פרץ לאחר שהתעמת עם כץ: "אין לי כוונה לעכב את החלטתו"

אחרי המחלוקת שפרצה בישיבת הממשלה בין שר האוצר לשר הכלכלה, אמר האחרון: "העימות הזה חסר ערך - מה שחשוב הן ההצעות הנכונות". עוד הצהיר: "לא יהיה החוק הצרפתי ולא פסקת ההתגברות"

זמן צפייה: 10:11

שר הכלכלה עמיר פרץ התייחס הערב (ראשון) למחלוקת שהתפתחה בינו לבין שר האוצר ישראל כץ בנוגע למתווה הפיצוי לעסקים, והצהיר כי "העימות הזה חסר ערך - מה שחשוב זה מה ההצעות הנכונות. שר האוצר קיבל את ההחלטה שלו, הודעתי שאין לי כוונה לעכב את ההחלטה הזאת". עוד הוסיף: "דרשתי סכום כסף שאיתו אפשר לפצות את המעסיקים שכבר באפריל החזירו את עובדיהם. יש סיכום על חצי מיליארד, נתניהו דרש שתיבחן אפשרות להוסיף עוד חצי מיליארד. אני מניח שבשום פוזיציה אחרת לא הייתי משיג כזה סכום כדי לעשות מקצה תיקונים".

"מה שהציל את ישראל ממשבר הקורונה זה ההתגייסות של הציבור בכל התחומים", אמר פרץ. "במערכת הבריאות, הרווחה, מתנדבים, פיקוד עורף, אבל גם מעסיקים – מעסיקים הוגנים שלא רצו לפטר את עובדיהם והחליטו לשאת בנטל למרות שהיו להם הפסדים. אני צופה שאחרי שיחזרו כ-750 אלף עובדים, אם התוכנית של האוצר תצליח, יהיו לנו 400 אלף מובטלים שלא יהיו זכאים לדמי אבטלה. דרשנו להאריך את תקופת דמי האבטלה, רה"מ התחייב לקיים על זה דיון. העובדה שאנחנו מדברים על ממשלה פריטטית תסייע בידינו".

על ממשלת האחדות אמר השר: "הייתי מעדיף ממשלה אחרת, קטנה יותר, אבל זה עניין של אלטרנטיבות. אני שם כדי לתרום תרומה משמעותית לפיוס הלאומי. אני עושה את המהלך מתוך אחריות לאומית, כי הרגשתי שכולנו משכנו את המערכת הזאת לקצה. יכולנו לקרוע את החברה הישראלית, והגעתי למסקנה שמערכת בחירות רביעית הייתה מובילה אותנו למקומות שקשה לי להאמין שהיינו יוצאים מהם". עוד הצהיר: "לא יהיה חוק צרפתי, לא תהיה פסקת התגברות, לא יהיה מצב שבית המשפט יותקף".

עמיר פרץ
עמיר פרץ | צילום: חדשות 13

כאמור, בישיבת הממשלה חל חיכוך בין פרץ וכץ. פרץ פנה לכץ ואמר: "יש בתוכנית הרבה בעיות. גם בולדוזר צריך GPS". כץ השיב: "אני שר האוצר ואני מקבל את ההחלטות, לא אתה. אין שר אוצר חלופי". בסופו של דבר התקבל המתווה של כץ, לפיו החל ממחר - אחד ביוני - מעסיק שיחזיר עובדים מחל"ת יקבל מענק של 7,500 שקלים עבור כל עובד. על פי הצעתו של השר, שהוצגה אתמול במסיבת עיתונאים, מעסיקים שהחזירו עובדים לעבודה כבר במאי יקבלו בגינם מענק בגובה של 3,500 שקלים.

בישיבת הממשלה הסביר כץ מדוע הוחלט לשלם את התמריץ למעסיקים כבר מקליטת העובד הראשון, ולא כפי שהמליצו פקידי האוצר: "מה שהם הציעו זה כמו הפרד שקושרים לו קלח תירס לפני הפנים כדי שיחרוש מהר כדי להשיג את קלח התירס, והוא אף פעם לא משיג אותו. כך הנגר בדרום ת"א, שאם הבאת לו את המענק כמו שהוצע קודם בהגעה ל-50% מועסקים - לא יגיע לזה ויקרוס. לכן צריך לתת לו מענק מהעובד הראשון".

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu Listens To Foreign Minister Israel Katz During The Weekly Cabinet Meeting In Jerusalem
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ ישראל כץ | צילום: רויטרס

עוד אמר כץ בישיבה: "לפקידי אגף התקציבים היו הרבה הצעות אחרות, אבל היה לי ברור שלא ניתן ליישם אותן בטווח הקצר". עוד סוכם כי עמיר פרץ יוכל להשתתף בדיונים על הקצאת ה-500 מיליון שקלים הנותרים, אך סמכות ההחלטה תישאר בידי שר האוצר.