חשד: 66 טונות של אבקת כביסה מזויפת שווקו באריזות של "אריאל"

הרשויות חוקרות אם עשרות טונות של חומר הניקוי נמכרו כמותג הידוע, בעוד שלמעשה מדובר בסחורה שעלולה להכיל חומרים מסוכנים. היבואן: "מדובר במלחמת סחר שמטרתה לפגוע בייבוא מקביל" • ברקוד

זמן צפייה: 03:43

האם אבקת הכביסה הפופולרית שקניתם בשוק היא למעשה מוצר מזויף שעלול להכיל חומרים מסוכנים? רשות המיסים חוקרת חשד לפיו 66 טונות של אבקת כביסה מזויפת נמכרה באריזות של מותג מוצרי הניקיון "אריאל", ופקחי מכס אשדוד ערכו פשיטה על מחסנים שעל פי החשד הייתה בהם אבקת כביסה מזויפת.

על פי החשד, לא מדובר בייבוא חד פעמי, אלא באבקה שזרמה חודשים ארוכים אל רשתות השיווק. א', היבואן החשוד בפרשה, סיפק לרשתות את חומר הניקיון כך שאלה נמכרו ב-30-25 שקלים לחבילה של שישה קילוגרמים, כאשר מחיר השוק האמיתי של המוצר הוא 34-32 שקלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

47 שריפות, 0 תקיפות של מפריחי בלונים: חודש להפסקת האש בדרום

4 הרוגים בכבישים - ביממה; הובאו למנוחות האחיות שנהרגו בערבה

בכיר בצבא ארה"ב: האיום על כוחותינו מאיראן ושלוחותיה - מיידי

אבקת הכביסה ''אריאל''
אבקת הכביסה ''אריאל'' | צילום: החדשות 13

"ראינו שהמחירים בשוק יורדים בצורה לא הגיונית בערך כבר שנה", סיפר ג', יבואן מקביל של אבקת הכביסה "אריאל": "פנינו לספקים בטורקיה ובחו"ל, והבנו מהם שבעיר מסוימת בטורקיה מזייפים את אבקות הכביסה ושולחים לישראל בכמויות".

על פי מומחים, הזיוף ניכר כבר על האריזות עצמן, בהדפס על המוצר. גם האבקה עצמה שונה, והמזויפת עשויה מכבישים קטנים יותר, שמעניקים לה מגע עדין ממקבילתה המקורית. שוק אבקות הכביסה בישראל מגלגל מאות מילוני שקלים בשנה, והמדינה תומכת בייבוא מקביל כדי לייצר תחרות שתפחית את המחירים.

אולם, חשוב להבין כי באבקת כביסה מזויפת, שבאה במגע עם הבגדים שלנו ושל הילדים והתינוקות, אין יכולת לדעת באילו חומרים השתמשו היצרים כדי להוזיל את עלויות המוצר, וייתכן כי מדובר ברכיבים שאינם בריאים.

תגובת היבואן החשוד: "מדובר במלחמת סחר שמנהל היבואן הרשמי של מותג 'אריאל', שטוען טענות שאין בהן כלום מלבד הניסיון לפגוע ביבוא מקביל. לא מדובר באבקה מזויפת אלא בכזו המיוצרת בתוך מפעל "פרוקטר אנד גמבל" בטורקיה.