להיות צרכן מצטיין: כמה חוסכות משפחות שטסות לפני החופש הגדול?

בזמן שברב הבתים בישראל מכינים את הילדים לטקסי הסיום בבתי הספר, ישנם הורים שהחליטו לוותר על החגיגות, להקדים את חופשת הקיץ בשבוע - ולהקל משמעותית על הכיס. כמה גדולים פערי המחירים?

זמן צפייה: 05:11

בזמן שברוב הבתים בישראל מכינים את הילדים להענקת התעודות בבתי הספר ביום ראשון הקרוב, ישנן משפחות שהחליטו לוותר על הטקס, להקדים את חופשת הקיץ עם ילדיהם - ולהוזיל את מחירי הטיסה באופן משמעותי.

חודשי יולי ואוגוסט מהווים שיא בביקוש הטיולים בחוץ לארץ – ואיתם שיא המחירים. במונטנגרו למשל, בסוף השבוע הראשון של חודש יולי, חופשה תעלה 732 דולרים לאדם במלון חמישה כוכבים, ואילו בשבוע שלפניו ניתן להנות מאותו מלון עבור 416 דולרים בלבד.

כתבות נוספות בחדשות 13:

רוחאני: "הסנקציות נגדנו ייכשלו – ממשל טראמפ מיואש"

ירון לונדון הודה בשידור: נגעתי בחזה של אישה זרה במעלית

האם ממשל טראמפ מעכב קידום השבת רכוש יהודי מתקופת השואה?

סאמוס, יוון
סאמוס, יוון | צילום: חדשות 13

בעיר סוצ'י שברוסיה יגבו מהמשפחות בסוף השבוע הראשון לחופש 882 דולרים לאדם. זאת, בניגוד לשבוע הקודם לו – שבו המחיר יחתך בחצי. גם בסאמוס שביוון המחיר עולה עם הזמן ב-300 דולרים, ואפילו באלבניה, שנחשבת ליעד זול ביותר - המחיר יעלה בכ-50 דולרים לאדם. מלטה מציעה גם היא חופשה בשבוע שלפני החופש, ברבע מהמחיר.

המגמה לא פוסחת גם על היעדים המבוקשים ביותר. בברצלונה נרשם פער של 50% במחירים, וגם בבודפשט המחיר עולה עם כניסת החופש הגדול ב-52%.

זיו רוזן, מנכ''ל חברת גוליבר
זיו רוזן, מנכ''ל חברת גוליבר | צילום: חדשות 13

זיו רוזן, מנכ"ל חברת גוליבר, מספר כי "אנחנו בהחלט רואים שיש יותר ויותר אנשים שמבינים את פערי המחיר ומזמינים חופשות לסוף החודש הזה, לעומת הקיץ. בבדיקה שעשינו השנה, רק שבועיים אחרי, מבזבזים עוד כ-4000 שקלים". לדבריו, "אני מודה שגם אנחנו הופעתנו שראינו שיש הבדל כזה במחירים". כאשר ההבדל הוא כה משמעותי - לא פלא שלא מעט הורים וילדים מוותרים השנה על התעודות, ומחליטים לבחור בחגיגה אחרת.