סוד הסודה: המשקה שהיה שייך בעבר לדור המבוגר - חוזר לאופנה

טרנד הבריאות הביא רבים להיפרד ממשקאות ממותקים - ולחפש חלופות אחרות. מסיבה זו, המים המבעבעים חוזרים בגדול, ובחמש השנים האחרונות שוק הסודה גדל בכ-50%. "ממשקה לא רלוונטי לצעיר ומרענן"

זמן צפייה: 04:00

פעם היא הייתה המרענן הרשמי של דור ההורים המבוגר יותר, והיום - בעקבות המגמה להפחית במשקאות ממותקים, מי הסודה חוזרים לבתים. אם נדמה לכם שכולם חזרו לשתות סודה - אתם ממש לא טועים. "אנחנו רואים את הביקוש, אנשים מכירים סוגים, רמות הגזה", סיפרה זוהר מלכא, מנהלת בית קפה בתל אביב.

טרנד הבריאות הוא ללא ספק אחת הסיבות לצמיחה של הסודה שאפשר לראות גם ברשתות השיווק וגם במכשירים הביתיים. "היופי של הסודה זה בעצם ללכת עם ולהרגיש בלי", ציינה קרן קורלי, מנכ"לית חברת ניוטסנס ריסרץ', "הסודה היא הכי קרובה למים מבחינת תזונתית. אין בה ערכים תזונתיים שליליים, אפס קלוריות, ללא ממתיקים, זה הכי קרוב למים שיש והסודה עם הגזים מצליחה לייצר חוויה כיפית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עדויות של נערים שעברו טיפולי המרה: "לא יודע איך שרדתי"

עלולה לעקוב אחר מטוסי חמקן: חשש בישראל מהגעת ה-S-400 לטורקיה

ללא יכולת להזעיק עזרה: מטפל חשוד שהתעלל בנכה צה"ל • תיעוד

כוס סודה עם לימון
כוס סודה עם לימון | צילום: Shutterstock

בחברת "סודה-סטרים" לדוגמה, דיווחו על צמיחה ב-20% בשימוש במכשירי סודה ביתיים שמקורה בעיקר בלקוחות צעירים, ובמקביל המתחרים מצליחים לשווק בעיקר את ברי המים עם ברזי הסודה. שוק הסודה מגלגל כ-200 מיליון דולרים בשנה. בשנה האחרונה צמחו מכירות הסודה ב-10%, ובחמש השנים האחרונות ב-50%. זאת, ביחס לשאר המשקאות המוגזים הממותקים שמכירותיהם צנחו בכ-15%.

"כל היצרנים מבינים שמנוע הצמיחה נמצא בסודה", הוסיף אבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה, "מה שהיה משקה משעמם, לא רלוונטי, פחות סקסי, פתאום עדים נמצא סמוך לקפה, סמוך לארוחת גורמה, משהו הרבה יותר לייף סטייל, צעיר ומעניין".