האם הקטנת האריזות של יוניליוור מסמלת גל עליות במחירי המזון?

מוצרים אהובים רבים – מדגני "כריות" ועד חטיפי ה"קליק" צפויים להתייקר בחודש הבא בעקבות הקטנת האריזות. בחברות נוספות מתכננים להעלות מחירים – אך מחכים לראות את תגובת הצרכנים להתפתחויות

זמן צפייה: 04:03

את הבשורה על עליית המחירים הנוספת שחלה היום (ראשון) קיבלו הצרכנים ברשתות השיווק בתרעומת. אריזות דגני הבוקר, שקיות קליק וחטיפי הקרקר – כולן עתידות להתכווץ החל מנובמבר הקרוב, אבל המחיר לא יתכווץ בהתאמה.

במוצר הדגל של החברה, קורנפלקס של אלופים, זה שעלה הרבה מאד כסף וזמן לשקם מאז משבר הסלמונלה ב-2016, הם לא נגעו הפעם, אבל מוצרים מובילים אחרים עליהם יתקשו הצרכנים לוותר – יתייקרו.

עוד בחדשות 13:

לא רק המים: מחיר הדלק יעלה ב-11 אגורות לליטר

בפעם השלישית השנה: תעריפי המים מתייקרים ב-4%

אחרי כמה חודשים של עלייה – נרשמה ירידה במחירי הדירות

דגני בוקר של תלמה
דגני בוקר של תלמה | צילום: חדשות 13

כך למשל דגני בוקר מסדרת "כריות" יתייקרו ב-9% למאה גרם, גם קורנפלקס בטעם דבש יתייקר ב-12%, מחיר דגני בוקר קוקומן יזנק ב-15% למאה גרם, שקיות הקליק השונות יתכווצו והמחיר למאה גרם יתייקר בלמעלה מ-15% נשנושי קרקר בטעמים שונים יתייקרו ב-15-17 אחוזים למאה גרם.

גל ההתייקרויות שהתרחש הקיץ במוצרי חלב של תנובה וטרה, שתייה קלה של יפאורה טמפו והחברה המרכזית, וגם בחברות סוגת, וויסוצקי, נבלם רגע לפני העלאת מחירים בחברת אוסם לא מעט בזכות המחאה הציבורית. עליית המחירים הנוכחית, רגע לפני החגים, עלולה לסלול את הדרך להעלאות מחירים נוספות של יצרניות שינצלו את המומנטום. בחברות רבות מתכננים להעלות מחירים, אך מחכים לראות מה תהיה תגובת הצרכנים להתייקרות הנוכחית.