"ישראל מכורה לפלסטיק": העיר שמצליחה להילחם בחומר המזהם

הרצליה הצטרפה למגמה העולמית וחרתה על דגלה את הסיסמה "עיר ללא פלסטיק". בעירייה ובכמה בתי ספר וגנים בעיר הפסיקו לחלוטין את השימוש בו, ורק בשנה שעברה מחזרו התושבים 173 טונות של החומר

זמן צפייה: 07:24

מראשית המאה הקודמת ועד היום, תעשיית הפלסטיק שינתה את חיינו. אלא שהחומר הוא עמיד ולא מתפרק עד הסוף – ולכן נשאר איתנו במשך עשרות שנים.

בישראל, על פי הנתונים, נצרכות מדי שנה כ-450 טונות של פלסטיק. בהשוואה לשאר העולם, הצריכה בארץ שווה לצריכה של מדינה בת 80 מיליון תושבים. אדם ממוצע בישראל מייצר 1.7 ק"ג פסולת ביותר כאשר 41% מנפחה מורכבת מפסולת של פלסטיק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

האם ישראל מצליחה להיאבק במוצר המזהם ביותר בעולם – הפלסטיק?

נפאל תאסור שימוש במוצרי פלסטיק חד פעמיים באזור האוורסט

מזכ"ל האו"ם בפתח ועידת האקלים: "אנחנו לא יכולים לשטות בטבע"

בקבוקי פלסטיק במחזור
בקבוקי פלסטיק במחזור | צילום: רויטרס

בשנים האחרונות עוד ועוד מדינות החלו להבין שכדי לשמור על עצמן, עליהם לצמצם את השימוש בחומר. עיריית הרצליה חרתה על דגלה בשנה האחרונה "עיר ללא פלסטיק", ובשנת 2018 מחזרו תושבי העיר 173 טונות פלסטיק. גם כמה מבתי הספר והגנים בעיר הוציאו את חומרי הפלסטיק משימוש. "התחלנו להעביר שיעורי חובה לתלמידי בתי הספר. כ-3,000 תלמידים עברו שיעור בנושא", אמר משה פדלון, ראש עיריית הרצליה.

מאיה יעקבס, מנכ"לית עמותת "צלול", טענה כי "הממשלה באופן גורף לא עושה את מה שהיא צריכה כדי להתמודד עם מכת הפלסטיק החד פעמי, וישראל היא מדינה שמכורה במיוחד לפלסטיק חד פעמי. 'עיר ללא פלסטיק' הוא מיזם שאנחנו מאוד גאים בו. אנחנו זיהינו ברשויות המקומיות בעצם את בנות הברית, אלה שבאות במגע ישיר עם הציבור ועם האשפה, ומבינות את הנזקים וצריכות לשלם על העלויות הגדולות של ההטמנה".