הממשלה אישרה: החל מהיום הקניונים ייפתחו - פרט לערים האדומות

חרף העלייה בתחלואה ובתום הפיילוט המוצלח, השרים החליטו כי כלל מרכזי המסחר ברחבי הארץ יחזרו לפעול, בכפוף למתווה שאושר. "חשיבות רבה לפרנסתם של בעלי העסקים"

זמן צפייה: 05:07

הממשלה אישרה אמש (שלישי) את פתיחתם של כלל הקניונים ברחבי הארץ - פרט לערים האדומות. כהממשלה החליטה להחזיר לפעולה את מרכזי המסחר בתום פיילוט הקניונים המוצלח, וחרף העלייה בתחלואה.

שר האוצר ישראל כ"ץ בירך על ההחלטה: "דווקא בימים אלה יש חשיבות רבה לפתיחת המסחר כולו לטובת פרנסת בעלי העסקים ומתן שירות לקראת חג החנוכה והחורף לציבור הלקוחות. אני קורא למוכרים ולקונים להקפיד מאוד על הכללים כדי למנוע תחלואה ולאפשר את המשך פעילות המשק".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרווח של רה"מ מול ההפסד של בנט: השפעות הצעד של סער על הימין

חשד לרצח בכפר עילוט בצפון: נער בן 16 נדקר למוות

משרד הבריאות לקופות החולים: היעד להתחלת החיסונים – 20 בדצמבר

תור בקניון
תור בקניון

ההנחיות לשהייה בקניון כוללות בין היתר הגבלת כמות האנשים המותרת למ"ר: בחנויות שגודלן עד 150 מ"ר, התפוסה המותרת תהיה 1 לכל 7 מטרים רבועים, ועד 10 אנשים. בחנויות "גדולות" של 150 מ"ר ומעלה – ניתן יהיה להכניס מספר אנשים ביחס שלא יעלה על אדם אחד ל–15 מטרים רבועים. המתווה יחול על כלל החנויות, מלבד חנויות חיוניות למכירת מזון, תרופות ומוצרי היגיינה ומכוני אופטיקה, בהן התפוסה המירבית במותרת היא לפי יחס של אדם ל–7 מטרים רבועים. בנוגע לחנויות המצויות באזור תיירות מיוחד (איים ירוקים), נקבע הסדר לפיו התפוסה המותרת תהיה לפי הקיים, ובחנויות גדולות שגודלן מעל 300 מטרים רבועים – ביחס של 1 ל–15 מטרים רבועים.

עוד נקבע כי מנגנון הוויסות של קניון יהיה באמצעות רישום ממוחשב של מספר הנכנסים והיוצאים מהקניון, וכי מנגנון הוויסות של שוק יהיה באמצעות סדרנים שתפקידם לווסת את מספר הנכנסים לשוק. בנוסף, כל קניון יעסיק בשטחו סדרנים, שכמותם תהיה בהתאם לגודל של שטח המסחר, כאשר קניון ששיטחו מעל 25 אלף מ"ר - יועסקו בו חמישה סדרנים. תפקידם יהיה לשמור על התקנות, כולל עטיית מסכה ואיסור התקהלות, וגם קביעת עבירות פליליות לגבי תנאים אלה. כמו כן, בעלי הקניונים יצטרכו לדאוג לכך שתיאסר ישיבה לצורך אכילה בשטח הקניון, לשלוש החלפות אוויר בשעה בתוך המבנה ולכל הקשור לעניין החיטוי והניקוי.

בתוך כך, ועדת השרים לאזורים מוגבלים אישרה את המלצת משרד הבריאות להכריז על היישובים זלפה ומוסמוס מהמועצה האזורית מעלה עירון ועל דלית אל כרמל כאזורים מוגבלים למשך 5 ימים. ממחר, 9.12.20 בשעה 19:00, עד 14.12.20 בשעה 19:00.