מסתערים על הצפון: הביקוש לנופש עולה והצימרים לא עומדים בעומס

כשהשמיים סגורים והישראלים משוועים לחופשה, בעלי בתי האירוח בגליל, בגולן ובכינרת ניצבים בפני תפוסה מלאה ורשימות המתנה ארוכות - עד אחרי החגים. "מצב שלא הכרנו, עשרות טלפונים ביום"

זמן צפייה: 06:50

בשבועיים האחרונים ליאן חי מרמלה מרימה טלפונים כל יום – ועדיין לא מצאה שני צימרים פשוטים לכל המשפחה בצפון הארץ. "עשינו כמעט מעל מאה טלפונים בשבועיים האלה", סיפרה. "לא ניתן אפילו להשיג את בעלי הצימרים. אין עם מי לדבר".

את אייל מ"חוות כינרת" פגשנו לראשונה בחודש יוני. כבר אז ברור היה שהצפון הולך ומתמלא לקראת החופש הגדול, אבל אף אחד לא הכין אותו לבליץ של אוגוסט. הטלפון לא מפסיק לצלצל והתפוסה מלאה לחלוטין. "אנחנו בסיטואציה שלא הכרנו - עשרות אם לא מאות טלפונים", סיפר. למרות הביקוש האדיר, אייל לא הקפיץ מחירים. גם בכפר הנופש עין גב מחירון הוא מאוגוסט של השנה שעברה.

עוד בחדשות 13:

חלוקה לקפסולות ושמירת מרחק: אושר מתווה ההופעות בחוץ

גנץ יעבור ניתוח מורכב ויאושפז לשבוע – השר ביטון יחליף אותו

גמזו: "עושה כל שביכולתי כדי להימנע מסגר – לא יודע אם אצליח"

בריכה בצימר
בריכה בצימר

"יש היום מעל 600 אנשים ברשימת המתנה לאוגוסט. מדי פעם מתבטל חדר, מישהו נכנס לבידוד, משפחה מצמצמת, לוקח משהו כמו עשרים שניות למלא את החדר הזה", סיפר שחף אוחנה, מנהל מתחם "מנתור" בבית אורן. "לא דמיינו את המספרים האלה, לא את הביקוש הזה ולא את התפוסות האלה". גם חיים סתתיהו, מנכ"ל תיירות עין גב סיפר: "אנחנו מלאים לגמרי, וזה יהיה ככה עד אחרי סוף חגי תשרי".

גם הווילות בצפון כמעט אזלו לחלוטין. ב"איירביאנבי", למשל, מצאנו וילות עם בריכה, ב-4,000-6,000 שקלים ללילה אחד. גם אם נוסעים עם עוד שתי משפחות מדובר בהוצאה גדולה. החופשה בצפון כבר לא זולה כפי שהייתה בחודש מאי או בחודש יוני - אז המארחים יצאו מהסגר אל תו סגול ואל סימן שאלה גדול. עכשיו נותר רק לקוות שהמחירים יפסיקו לטפס, ושכל בעלי הצימרים יזכרו שזו הזדמנות נדירה לחזק את המותג המקומי.