מבחן הבשר לחג: איפה נמצא הנתח האיכותי ביותר – והיכן הזול?

מחירי השוק ירדו משמעותית בשנתיים האחרונות, וכיום מחיר ממוצע לקילו בשר טחון עומד על 40 שקלים. בדיקת החדשות 13 מגלה באיזו רשת תקבלו את התמורה הטובה ביותר - עבור המחיר ששילמתם • ברקוד

זמן צפייה: 09:31

התחרות בשוק הבשר בעקבות אישור משרד הבריאות והכלכלה לייבא נתחים מחו"ל, גרמה לירידה משמעותית במחירים. אם בשנת 2017 שילמנו על קילו של בשר טחון כ-50 שקלים לקילוגרם בממוצע, היום המחיר נע סביב ה-40 שקלים לקילו – ירידה של 20%, וזאת מבלי לפגוע כלל באיכות המוצרים.

על פי מבחן השף ניר צוק, כל הבשר הטחון שנבדק במבחן החדשות 13 נמצא איכותי, ולכן כדאי לדעת מה הם המחירים ברשתות השיווק השונות. ב"רמי לוי" תמצאו בשר מפולין ב-38 שקלים לקילוגרם, ב"שופרסל" המחיר הוא 39 שקלים, כאשר מדובר בבשר מארגנטינה. ב"יינות ביתן" מוכרים בשר פולני ב-39 שקלים לקילו. אם תרצו לקנות ב"אושר עד", תיאלצו להיפרד מכ-50 שקלים לקילו, בגלל הכשרות, ומחיר דומה תמצאו ב"ויקטורי", שם מוכרים בשר אדום-אדום ישראלי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

העבודה מגרדת את אחוז החסימה: מה קרה למפלגה שהקימה את המדינה?

יומיים לבחירות: נתניהו בקרב בשתי חזיתות; קמפיין הצילו בשמאל

שקד על רעיית רה"מ: "לא התחנפתי אליה – לכן היא לא אוהבת אותי"

מנת בשר טחון
מנת בשר טחון | צילום: החדשות 13

ומה לגבי הנתחים? במקום הראשון במבחן הטעם של החדשות 13, שנערך על ידי השפית יהלומה לוי, בעלי מסעדת "שחקי שחקי", נמצא נתח מספר 5 של רשת "ויקטורי", שהגיע מנברסקה שבארצות הברית  ונמכר ב-79.90 שקלים לקילוגרם. במקום השני נמצא נתח האנגוס הארגנטינאי של "שופרסל", עם 94 שקל לקילו. אחריו הבשר מ"רמי לוי" שמגיע מפולין ונמכר ב-83 שקלים, ובמקום האחרון נמצאים הבשר הפולני של יינות ביתן שנמכר ב-80 שקלים, והבשר הישראלי של "אושר עד" עם 59 שקלים לקילוגרם.

המחירים, כאמור, חשובים מאוד לכולנו. למעשה, על פי לירון פלדמן, מנכ"ל קבוצת "גיאוקרטוגרפיה", 65% מאיתנו מחליטים היכן לרכוש את הסל לחג, שעומד על 1,270 שקלים בממוצע, לפי המחירים ברשת. אולם, דווקא את הבשר, 30% מהאוכלוסייה בישראל מעדיפים לקנות באטליזים ובקצביות, ורק 55% רוכשים את הנתחים ברשתות השיווק.