הפיילוט יוצא לדרך: 15 קניונים ייפתחו מחר - 9 ייקבעו בהגרלה

הקניונים הראשונים שייפתחו הם מלחה בי-ם, איילון בר"ג, עזריאלי חיפה, הגראנד קניון בב"ש, הקניון הגדול בפ"ת והקריון. מחר ייפתחו גם השווקים ועוד שבעה מוזיאונים - 3 מהם ייקבעו בהגרלה

זמן צפייה: 01:29

קבינט הקורונה אישר הלילה (חמישי) את פיילוט הקניונים, שבמסגרתו ייפתחו כבר מחר 15 קניונים ברחבי הארץ - שישה מתוכם מהקבוצות הגדולות, עזריאלי ומליסרון, ותשעה נוספים שייקבעו בהגרלה. לחדשות 13 נודע כי שישה קניונים שנבחרו ייפתחו את שעריהם כבר בחצות, ויפעלו לאורך כל הלילה.

על פי המתווה, הקניונים הראשונים להיפתח הם הקריון, הקניון הגדול בפתח תקווה, הגראנד קניון בבאר שבע, עזריאלי חיפה, קניון איילון ברמת גן וקניון מלחה בירושלים. כל חנות תוכל להכניס קונה אחד ל-7 מטרים רבועים, ועד עשרה מבקרים בו זמנית בחנות. הפיילוט יימשך עד יום ראשון הבא, אז יוחלט - בהתאם לתוצאותיו ולמצב התחלואה, האם להמשיך בפתיחה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הגשם חוזר: 65 מ"מ באשקלון, 53 בת"א – חשש מהצפות לאורך החוף

"מעניק לי ביטחון": לחצן המצוקה שינסה לסייע לנשים מוכות

קניון מלחה בירושלים
קניון מלחה בירושלים | צילום: Shutterstock

גם השווקים הפתוחים צפויים להיפתח מחר, אולם בניגוד לקניונים - לא במתווה של פיילוט, אלא באופן גורף על פי הנחיות מחמירות. בין היתר יוצבו סדרנים בכניסה למקום לצורך ויסות השוהים, פיקוח על שמירת ההנחיות ועריכת רישום של הפרת התקנות. התפיסה המותרת בשווקים תהיה זהה לזו שבקניונים, ותיאסר אכילה בשטח השוק.

מלבד הקניונים והשווקים, מחר כאמור ייפתחו לקהל הרחב גם שבעה מוזיאונים - מוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב לאומניות ומוזיאון ארץ ישראל והמדעטק שבחולון. שלושה נוספים ייבחרו באמצעות הגרלה שיערוך משרד התיירות והספורט, כאשר הגעת המבקרים למקומות האלה תיעשה באמצעות הזמנה מראש בלבד.

אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב
אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב | צילום: רויטרס

שר האוצר ישראל כ"ץ בירך על החלטת הקבינט, ואמר: "מדובר בצעד חשוב נוסף בפתיחת המסחר. אני מצפה מכל משתתפי הפיילוט לעמוד בהגבלות שנקבעו ולשמור על ההנחיות כדי שנוכל להמשיך להחזיר עובדים רבים למעגל העבודה ולשמור על בריאות הציבור ורמת תחלואה נמוכה".

גם שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ שמח על ההחלטה, ומסר כי פתיחת הקניונים הינה "צעד נוסף להחזרת המשק לפעילות מלאה כאשר פתיחתם, לצד השווקים הפתוחים, תחזיר עשרות אלפי עובדות ועובדים בחזרה למעגל העבודה ותביא לצמיחה מחודשת של המשק".

אישה הלובשת מסיכת פנים בשוק בתל אביב
אישה הלובשת מסיכת פנים בשוק בתל אביב | צילום: רויטרס

אתמול, במשרד הבריאות מתחו ביקורת על ההחלטה לפתוח מחדש את רוב המסחר, ובשיחות סגורות אמר פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש כי "ברור שפתיחת שווקים וקניונים תגרום לעלייה בתחלואה. הלחצים בקבינט הקורונה עצומים - השרים לא עומדים בזה".