האם שינוי הרכיבים עקב רפורמת סימון המוצרים - יורגש בחטיפים?

לקראת הרפורמה שמוביל משרד הבריאות עם כניסתו לתוקף של "חוק המדבקה האדומה", ב"שטראוס" שואפים לשנות את רכיבי המוצרים מבלי שאלה ישנו את טעמם • צפו במבחן הטעימות של "ברקוד"

זמן צפייה: 09:02

מהפכת המזון: עם תחילת שנת 2020 בעוד כחודש, ייכנס לתוקפו החוק שמחייב את היצרנים לסמן מוצרים עתירי סוכר, שומן או נתרן (מלח) במדבקה אדומה המתריעה ללקוחות על חומרים שלא מומלצים לצריכה. בזאת ממשיך משרד הבריאות את רפורמת התזונה הבריאה עליה הכריז סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לפני כשנה.

עוד בטרם נכנס החוק לתוקפו, נערכו חברות המזון לקראת השינוי בפסי הייצור. אייל דרור, מנכ"ל "שטראוס ישראל", אמר בריאיונו הראשון מאז נכנס לתפקיד: "החוק הזה הוא מצוין, הוא מביא למוצרים טובים יותר. כבר היום, רוב חברות המזון שינו את המוצרים שלהן בצורה משמעותית". עוד ציין דרור כי "הבנו שהצרכנים שלנו רוצים שינוי הדרגתי, אנשים עדיין רוצים שיהיה להם טעים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לרצח בטירה: ירה למוות בבעל עסק – ומת מירי שוטרים

נוחי דנקנר הועבר לאגף אסירים מאוימים בכלא ניצן

בשל אי אמינות: בוטלה רכישת מצלמות האכיפה ב"נתיב פלוס"

פס ייצור מופחת שומן, סוכר ומלח בחברת שטראוס
פס ייצור מופחת שומן, סוכר ומלח בחברת שטראוס | צילום: חדשות 13

במבחן טעימה עיוור שנערך בבית משפחת נועם מבנימינה, טעמו ילדי המשפחה עוז ועידן חטיפים משני הסוגים. מחד, חטיפים מהדור הקודם - עתירי סוכר ומלח שאינם זוכים לפטור מהמדבקה האדומה כמחויב בחוק החדש, ומאידך, החטיפים החדשים מופחתי התוספים הלא בריאים. המשפחה, שמעידה על עצמה כבעלת חולשה בעיקר למלוחים שבחטיפים, בחרה באופן עקבי על פי חוש הטעם בלבד - בחטיפים הבריאים.

עוז ועידן בנימיני מבצעים טעימה עיוורת לחטיפים מופחתי תוספים
עוז ועידן בנימיני מבצעים טעימה עיוורת לחטיפים מופחתי תוספים | צילום: חדשות 13

השנה נרשמה עלייה של 4% בצריכת חטיפים מלוחים לעומת השנה שעברה. לאור עלייה זו הוסיף דרור כי "למרות שאנו כל הזמן מחפשים איך להתייעל ולשפר את התהליכים שלנו כדי לא להעלות מחירים - אנחנו כל הזמן קולטים עוד ועוד אנשים, המפעל מתרחב". הוא גם התייחס לגבי סימון המוצרים הפופולריים של החברה במדבקה האדומה והבטיח: "המוצרים המובילים - תפוצ'יפס, דוריטוס, צ'יטוס ושוש לא יהיו מסומנים, למעט מהדורות מיוחדות".

אייל דרור, מנכ''ל ''שטראוס ישראל''
אייל דרור, מנכ''ל ''שטראוס ישראל'' | צילום: חדשות 13

שטראוס, חברת המזון השנייה בגודלה בישראל, הסירה מפס הייצור שלה 4,000 טונות של סוכר לבן, 40 טונות של נתרן, והחליפה את השומן הרווי בשומנים בריאים יותר. כדי לשמור על טעמם המלוח של החטיפים מבלי להוסיף להם מלח, שכרה החברה את שירותיה של חברת סטארט-אפ שפיתחה עבורה תערובת תבלינים נטולת מלח, שמעניקה לחטיף את טעמו המוכר. ומה לגבי עליית המחירים? "אנחנו לא מעלים מחיר", הבטיח דרור.