בשורה לעסקים בטבריה: בתי המלון יישארו פתוחים גם בסגר

ברקע הכרעת קבינט הקורונה להטיל סגר על יישובים אדומים, הוחלט למנוע יציאה וכניסה רק מהשכונות שנמצאות על צלע ההר בטבריה. כך, בעלי העסקים בעיר יוכלו להמשיך לעבוד, אך תחת הגבלות חמורות

זמן צפייה: 00:20

לקראת הסגר בשבוע הבא: הסגר המלא בטבריה יוטל רק על השכונות שעל צלע ההר - כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13. עובדה זו הינה בשורה לבעלי בתי המלון והעסקים בעיר, שכן על מרביתם יוכלו להמשיך לעבוד, אבל תחת הגבלות חמורות.

בתוך כך, שר האוצר ישראל כ"ץ החליט להעניק מענק נוסף של כמה אלפי שקלים לכ-100 אלף בעלי עסקים קטנים ועצמאים, שלא היו זכאים לו בסבב הקודם. הזכאים יהיו בעלי העסקים והעצמאים עם הכנסה של עד 300 אלף שקלים בשנה, בתנאי שהמחזור שלהם ניפגע ב-25% כתוצאה מהמשבר. המענק יעלה לאוצר 200 מיליון שקלים בסך הכול. ההצעה תובא לאישור הממשלה בשבוע הבא.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר שהתמוטט במסיבת טבע: נקבע מותו של צעיר בן 19

בפעם הראשונה מזה חודש: ישיבת הממשלה תתקיים ביום שלישי

יותר מ-1,500 נדבקים בשבוע בי-ם; בבני ברק – כמעט כפול מת"א

ברקע מגפת הקורונה: חופי הכינרת שוממים
ברקע מגפת הקורונה: חופי הכינרת שוממים | צילום: חדשות 13

אתמול החליט קבינט הקורונה כי יש להטיל סגר על 30 יישובים שבהם היקף התפרצות מגפת הקורונה חמור במיוחד, ולכן היישובים נחשבים "אדומים". זאת, בניגוד לדעת של השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן. סוגיית הסגר הכללי עלתה בדיונים, אך פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו התעקש לקבל את ההכרעה רק ב-10 בספטמבר. דרעי תמך בסגר כללי על כל הארץ, וטען בדיון כי "אנחנו שמים פלסטר קטן על פצע ענק מדמם, אם נגזר עלינו סגר צריך ללכת על סגר עכשיו".

יש לציין כי הסגר יוטל על כל הערים האדומות, אך עוצמתו תשתנה בהתאם לרמת התחלואה בעיר, כאשר בערים "אדומות כהות" עוצמת הסגר תהיה הגבוהה ביותר.זאת, כפי שהציג הבוקר גמזו לקבינט הקורונה. על פי תוכניתו למיגור התפשטות הנגיף בישראל, ב-11 היישובים ה"אדומים ביותר" תוגבל היציאה מהבתים וכן תוגבל היציאה והכניסה מהעיר. בשאר הערים האדומות, מערכת החינוך תישאר סגורה ויוטל עוצר לילי על התושבים.

11 הערים ה"אדומות כהות", שמוגדרות כבעלות הסיכון הגבוה ביותר בשל צפיפות המגורים בהן, היקף התחבורה וערבוב בין התושבים למי שאינו תושב, הן: בני ברק, טירה, בית שמש, כפר קאסם, אום אל-פאחם, אלעד, ביתר עילית, לקיה, דאלית אל-כרמל, מעלה עירון וטייבה.