חיטוי חדרים ושמירת מרחק: תיעוד מהיערכות המלונות לחזרה לשגרה

ענף המלונאות הישראלי כבר מתכונן ליום שאחרי, וברשת מלונות "פתאל" אימצו תוכנית ניקיון מקיפה שכוללת החלפה של כל חומרי הניקוי, מדידת חום בכניסה וערכות היגיינה אישיות לכל אורח

זמן צפייה: 07:38

הקיץ כבר בפתח - עונת החופשות, הנסיעות והים, ואנחנו עדיין בין סגר לסגר. למרות המצב, ענף המלונאות הישראלי מצליח לשמור על אופטימיות, ולרגע לא הפסיק להתכונן ליום שאחרי. מסכות עם לוגו כבר מוכנות, וגם עמדות חיטוי אוטומטיות, קירות מגן לפקידי הקבלה ומדבקות שמורות את המרחק הנכון.

בישראל אין תקנות של משרד הבריאות איך הדברים צריכים להיראות בבתי המלון ביום שאחרי, ולכן ברשת "פתאל" החליטו לאמץ את התקן הסינגפורי. "אנחנו נקפיד על כל ההוראות ואף נרחיב את השוליים", הדגישה אביה מזרחי מגן, מנכ"לית הרשת. "אנחנו לא יכולים לא לנהוג באחריות ולחכות שיכתבו לנו את ההוראות".

מעלית במלון רשת פתאל
מעלית במלון רשת פתאל | צילום: חדשות 13

תוכנית החיטוי כוללת החלפה של כל חומרי הניקוי ברשת. העגלות עצמן מכוסות ומוגנות. האורחים יקבלו ערכות היגיינה אישיות שירועננו כל הזמן, ויכללו אלכו-ג'ל, מגבון לחיטוי, מסכות, כפפות אישיות. כדי שלא יהיו בחדר ניירות כמו תפריטים, הכול ייעשה דרך האפליקציה. אוכל משירות החדרים יגיע בתוך קופסאות סטריליות.

למזרחי, אימא לשישה ילדים, יש הרבה מאוד על הכתפיים. בחישובים שהיא עורכת בלילות ובימים ברור לה שכדי להחזיר את אלפי העובדים למלונות חצי ריקים בגלל הריחוק החברתי פלוס עלויות החיטוי וההיערכות, אבל בלי להעלות את מחירי הלינה, התוצאה מובילה רק למקום אחד - לסיוע הנדרש מהמדינה. "גם אם מחר בבוקר יאמרו שאנחנו חוזרים לעבודה, המלונות לא ייפתחו מחר בבוקר במאה אחוז תפוסה", הסבירה מזרחי. " זה יהיה מדורג ולכן כאן האחריות של המדינה".

מעלית במלון רשת פתאל
מעלית במלון רשת פתאל | צילום: חדשות 13

הקורונה הפכה את הישראלים לקהל שבוי. אי אפשר לטוס לחו"ל ולמרות זאת ראשי הענף ורשתות המלונות מבטיחים שהמחירים עם הפתיחה המיוחלת יהיו נמוכים משמעותית מהמחירונים המקוריים שנכתבו לקיץ 2020, כי הקיץ הזה לא יהיה קיץ רגיל - קיץ של קורונה שנזכור עוד ימים רבים. "יש לנו הזדמנות פז. השמים עדיין סגורים", אמרה מזרחי. "יש לנו חלון זמן שהוא חשוב מאוד וזו הזדמנות לכבוש את הלבבות של תיירות הפנים".