לקראת חנוכה: רשתות הצעצועים נערכות להסתערות העונתית

חג האורים הפך כבר מזמן לחג המתנות – גרסה מודרנית למנהג העתיק של דמי החנוכה. לפי סקר חדשות 13, 84% מההורים נוהגים להעניק מתנות בחג לילדיהם, וכתוצאה מכך צמחו המכירות ב-20%

זמן צפייה: 03:52

רגע לפני נר ראשון של חנוכה, ברשתות הצעצועים נערכים להסתערות העונתית. חג האורים הפך מזמן לחג הצעצועים – גרסה מודרנית למנהג העתיק של דמי החנוכה. בשבוע האחרון צמחו מכירות הצעצועים ברשתות בכ-20%, ולאורך כל ימי החג צפויות לגלגל 200 מיליון שקלים.

לפי סקר שערך מכון רושינק עבור חדשות 13, 84% מההורים נוהגים להעניק דמי חנוכה לילדיהם מדי שנה, מתוכם 54% קונים לילדים מתנות ורק 30% מפנקים במזומן.

עוד בחדשות 13:

"אקשן, טירוף ולחץ": מלון הספא הוותיק נערך לפתיחה מחדש

מדינה במינוס: יותר ממיליון בתים בישראל "לא סוגרים את החודש"

מהפכת המזון של ישראל: איזה ציון בריאותי מקבלים מוצרי תנובה?

חנות צעצועים
חנות צעצועים | צילום: חדשות 13

למרות זאת, ילדים רבים דווקא היו מעדיפים לקבל כסף מזומן. "יש פעמים שאני לא מקבלת את מה שאני רוצה, אז אני יכולה לקחת את הכסף ולבחור מה שאני כן רוצה", אמרה עמית זלוסקי, תלמידת כיתה ג'.

"רוב הילדים, ואני עושה הכללה, חיים בשפע ויש להם בבית חנות צעצועים פרטית משל עצמם. כך שעוד צעצוע או עוד משחק לא מדבר אליהם. הם מלאים בזה", הסבירה מיכל דליות מהמרכז להכשרת יועצים והשכרת הורים. "כסף נותן להם תחושת עצמאות, ואז הילד או הילדה אומרים לעצמם 'אני יכול לבחור מה שאני רוצה'".