השערה והסערה: המצלמות חשפו לקוחה ששמה שערה במנה - והתלוננה

בתיעוד מארומה קריית חיים נראית משפחה סביב שולחן, כאשר אחת מהן תולשת שערה מראשה ומכניסה אותה לסלט שאכלה. לאחר מכן הגבר ניגש למלצרית ובידו המנה כדי להתלונן. "התנהגות מכוערת"

זמן צפייה: 02:59

בילוי שגרתי בסניף "ארומה" קריית חיים קיבל תפנית מפתיעה כאשר אחת הלקוחות התלוננה על סערה שמצאה בסלט שהזמינה, אבל צפייה במצלמות האבטחה גילתה שהיא בעצמה תלשה אותה והכניסה למנה - כנראה כדי לקבל פיצוי. בסרטון נראית המשפחה שיצאה לבילוי משותף סביב השולחן, שתי נשים ומולן גבר שמחזיק בתינוק, ועל ידו ילד נוסף.

אחת הנשים כבר קיבלה את המנה שהזמינה, אבל במקום להתחיל לאכול היא משחקת בשיער. עד כאן הכול נראה שגרתי ותמים אלא שאז, כפי נראה בתיעוד, האישה בעלת השיער הארוך תולשת כמה שערות מראשה ועם חברתה יחד דוחפת אותן לתוך המנה שהוגשה. לאחר שהן מסיימות, הגבר עם הילד על ידו לוקח את הצלחת של האישה והולך לכיוונה של המלצרית כדי להתלונן על השערות שהם כביכול גילו במנה.

לקוחה שמה סערה במנה
לקוחה שמה סערה במנה | צילום: ארומה קריית חיים

לעובדי הרשת הייתה סיבה טובה לחשוד, והם החליטו לבדוק לעומק מה באמת קרה. אחת העובדות סיפרה לחדשות 13: "זה מוזר, כי היה גבר במטבח ופתאום יש סערה אדומה באוכל. אנשים, לא יודעת מה עולה להם בראש". עו"ד הדס יעקובסון ארידור מהמועצה לצרכנות אמרה כי "כאשר צרכן פוגע במכוון במנה בשביל לנסות להימנע מתשלום, הוא פוגע בכל הצרכנים שיבואו אחריו. זה הורס לכולנו. זה הורס את האמינות הצרכנית מעבר לזה שזה פשוט לא הגון ולא ראוי. זו פשוט התנהגות מאוד-מאוד מכוערת וחבל".

סרטון השערה עורר סערה גדולה ברשתות החברתיות. בעלי המסעדות שיתפו כי אירועים מן הסוג הזה מוכרים להם היטב. השף ניר צוק סיפר כי "אלה הם מקרים קיצוניים שבן אדם שותל שערה, אבל בהחלט אנשים באופן טבעי מרגישים חופשי להתלונן ולא לשלם. זו תופעה מאוד נפוצה בשנים האחרונות. זה היה קורה בממוצע פעם בשבוע. השלב הזה שלקוחות עושים שיימינג למסעדנים בשביל לקבל איזשהו פיצוי או ארוחות חינם, כל מאזן האימה הזה חייב להשתנות. כל עוד המסעדנים משתפים פעולה ואומרים 'בסדר', אז זה ימשיך לקרות".