החברות שמבטיחות להגדיל הסיכוי לגרין קארד - וגובות אלפי שקלים

חברת Green card organization מבטיחה לישראלים שהגשת טפסים דרכה תמורת תשלום, תגדיל את הסיכוי לזכייה בוויזה, למרות שלא כך הדבר. "לא הוכח שניתן להגדיל את סיכויי הזכייה"

זמן צפייה: 04:37

ממשלת ארה"ב מגרילה כ-50,000 ויזות גרין קארד בשנה לאזרחים זרים. הרישום להגרלה הוא בחינם ומתבצע על ידי ממשלת ארה"ב באתר אינטרנט ייחודי שהוקם. אך ישנן חברות הטוענות כי תמורת תשלום של אלפי שקלים, הן יגדילו את סיכויי הזכייה, למרות שלא כך הדבר.

חברת Green card organization מבטיחה באתר האינטרנט שלה שהגשת הטפסים דרכה תגדיל את סיכויי הזכייה. הנציגים הטלפוניים דוברי אנגלית מצוחצחת עם מבטא אמריקני ומותירים רושם שמדובר במוקד אותנטי. אך הם כלל לא מחייגים מארה"ב.

שילמה אלפי שקלים. רבקה לוי

"הם אמרו לי שהם יכולים לעזור לי לקבל את הגרין קארד, ומהר", סיפרה רבקה לוי, בת 63, שהתעניינה בהשתתפות בהגרלת הגרין קארד. נציגי החברה שיכנעו אותה שאם רק תשלם 3,500 דולרים, הגרין קארד יהיה בדרך אליה.

"הם אמרו 'אנחנו חברה שיושבת במיאמי ואנחנו יודעים בדיוק איך לטפל בכל הדברים האלה במהירות האפשרית'", הסבירה. "הם אמרו לי 'יופי, את זכית, עברת בהצלחה, תני לנו עוד כסף', וככה זה התחיל, עוד כסף ועוד כסף".

"הרשות הפדרלית מתריעה כל הזמן מפני אותם גופים שמנסים כביכול לשקף סיכויים גדולים יותר לזכייה", הסביר עופר מרום, מנכ"ל בפועל של המועצה הישראלית לצרכנות. "אין דבר כזה, לא הוכח שיש יכולת להגדיל את סיכויי הזכייה".

יש לציין שהזכייה בהגרלה לא מעניקה אזרחות אמריקנית באופן אוטומטי. הזוכים עוברים בדיקות מעמיקות שרק בסופן מתקבלת החלטה לגביהם.

מחברת Green card organization נמסר בתגובה: "הסיוע שניתן ללקוחות מוריד את אחוזי הפסילה של טפסי ההשתתפות ובכך למעשה מעלה את סיכויי ההשתתפות בהגרלה ללא כל השפעה על סיכויי הזכייה. מהשלב הראשון מובהר, כי אין כל התחייבות לזכייה בהגרלת הגרין קארד וכי קיימת לו האפשרות להגיש את הבקשה ללא סיוע ובחינם. נציגי החברה אינם מציגים עצמם כמי שמתקשרים מארה"ב".