השמיים טרם נפתחו - אבל בגיאורגיה כבר מוכנים לקבלת הישראלים

גיאורגיה נחשבת למדינה ירוקה, כזו שטיסות אליה לא יחייבו את החוזרים להיכנס לבידוד. למרות שפתיחת נתב"ג נדחית שוב ושוב, שגריר המדינה בישראל טוען: "ההסכם בין המדינות בחתימות אחרונות"

זמן צפייה: 05:33

לפני שנה בדיוק, נופי גיאורגיה התברגו ברשימת 20 המדינות שהישראלים טסו אליהן הכי הרבה. כמעט חצי מיליון ישראלים נסעו בקו התעופה תל אביב-גיאורגיה. ולא רק הנופים ירוקים כאן, גיאורגיה היא מדינה ירוקה גם מבחינת הקורונה. מאז שפרצה הקורונה לחיינו נרשמו שם רק 809 חולים מאובחנים. מספר החולים הפעילים בקורונה היום, 132, עם גידול איטי מאוד, רק שלושה חולים חדשים אובחנו שם היום. בגיאורגיה, כבר בהתחלה, נקטו במדיניות סגר מחמירה והיום הם רואים את האופק.

המדינה שלהם תיפתח רשמית לתיירות חוץ בחודש הבא. שגריר גיאורגיה בישראל סופר אופטימי. לדבריו, ההסכמים לחידוש התעופה מוכנים ומחכים רק לחתימות אחרונות. בעיירת הנופש הגיאורגית בטומי נערכים כבר היום לפתיחת המלונות. לא פחות מ-160,000 ישראלים בחרו ב-2019 לטוס בחופש הגדול לבטומי, שם גם עכשיו מחירי המלונות מאוד זולים, בקנה מידה ישראלh כמובן. במלון הילטון לדוגמה, זוג עם שני ילדים ישלמו בחודש יולי 3,100 שקלים לשלושה לילות, ומדובר במלון חמישה כוכבים. גם במלון "רדיסון בלו", שלושה לילות בסוף השבוע הראשון של פתיחת השמים המתוכננת שם, יעלו 2,550 לזוג עם שני ילדים. מחירי יולי נמוכים משמעותית מהמחירים של אוגוסט, סוג של מחירי השקה מחודשת של המדינה, אם תרצו.

עיירת החוף בטומי שבגיאורגיה
עיירת החוף בטומי שבגיאורגיה | צילום: חדשות עשר

למרות שהסכם עדיין לא נחתם, במערכת המחירים כבר מוזנים. באוגוסט למשל, ארבעה לילות לזוג עם שני ילדים במלון הילטון יעלו 4,600 שקלים. בבירת גיאורגיה סימנה לאחרונה הממשלה את רשימת המדינות שמהן יתקבלו בברכה תיירים זרים ב-1.7. ישראל, בינתיים לפחות, נחשבת ירוקה. וכך במערכת מוזנים מחירים גם לטיסות מתל אביב עם החברה המקומית בעלות של כ-324 דולרים לאדם. חברות התעופה הישראליות שמאוד אוהבות לטוס בקו הזה קצת יותר סקפטיות, אבל גם הן מציגות מחירים לחודש הבא שעומדים על כ-200 דולרים לאדם.

אלא שאל מול האופטימיות הגיאורגית צריך להסתכל למציאות בעיניים. ההסכמים לא רק מול גיארגיה אלא גם מול קפריסין, יוון, סיישל ועוד מדינות כמעט מוכנים, אבל החתימות שאמורות לפתוח את השמים לא מגיעות, אולי בגלל החשש במערכת הבריאות, אולי גם מסיבות אסטרטגיות של השארת הכסף בתוך הארץ במקום שהישראלים יבזבזו אותם בחו"ל. רק צריך לזכור שגם בענף התעופה שלנו מתפרנסים עשרות אלפי ישראלים - והם מחכים לפתיחת השמיים לא פחות מהגיאורגים.