עשור הלואו-קוסט: איך הפך המטוס עבור הישראלים לאוטובוס מעופף?

מ-2009 ועד היום נוספו עשרות יעדים למפת התיירות, ומחירי הטיסות נחתכו בעשרות אחוזים. אם לפני עשור עברו בנתב"ג 10 מיליון וחצי נוסעים - השנה תסתיים בכ-24 מיליון • עשור בשמיים, חלק א'

זמן צפייה: 10:47

בעשור האחרון נוספו למפת התיירות עשרות יעדים חדשים, ובעיני רבים המטוס הפך לאוטובוס מעופף. לפני עשור, טיסות מישראל יצאו בעיקר לאירופה הקלאסית ולמוסקבה. היום, בין היעדים הפופולרים ניתן למצוא גם את באקו, סוצ'י בטומי וטנריף.

ב-2009, אף אחד לא דמיין שלזכות בארוחה חינם במטוס זה כמו לזכות בפיס ובוודאי שאף אחד לא דמיין שהבידור בטיסה לא יהיה מהמסך הראשי במטוס, אלא מהטלפון הנייד האישי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ארזתם לבד? מלון יוקם בשטח נתב"ג ויעניק שירותי טרום טיסה

לא רק ברזים: אלו פריטי בתי המלון הנגנבים ביותר

"מכעיס": הורים התבקשו לשלם שלא כחוק – ומסיבת החנוכה בוטלה

המראת מטוס של חברת ''איזיג'ט'' באנגליה
המראת מטוס של חברת ''איזיג'ט'' באנגליה | צילום: רויטרס

גם מחירי הטיסות בעשור האחרון השתנו משמעותית. בנובמבר 2009 נחתה טיסת הלואו קוסט הראשונה של חברת "איזיג'ט". ב-2013, למרות מחאת חברות התעופה הישראליות נחתם הסכם השמיים הפתוחים שאיפשר לכל חברה להמריא ולנחות אצלנו וזה עשה את ההבדל במספרים. אם לפני עשור עברו בנתב"ג 10 מיליון וחצי נוסעים השנה תסתיים בכ-24 מיליון ישראלים. "אנשים טסים כדי להתאוורר, לקנות מוצרים בדיוטי פרי ולהביא מתנות הביתה", הסביר אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר.

במהלך השנים שחלפו, אירופה הפכה לנגישה – כרטיס טיסה לפריז בשיא הביקוש של החגים עלתה 650 דולרים ב-2009. חלף עשור – והמחיר נחתך ב-35 אחוזים. טיסה לרומא בחורף נמכרה בממוצע ב-350 דולרים. בחורף הזה הממוצע עומד על 190 דולרים. מחירי הטיסה למילאנו בחורף נחתכו בעשר שנים לממוצע של 145 דולרים בלבד - והמספרים לא מפסיקים לרדת.