עקב מגפת הקורונה: בכמה התייקרו ביטוחי הבריאות לחו"ל?

חרף הצהרת משרד הבריאות, השמיים לא צפויים להיפתח בקרוב. גם כשתחזור פעילות המטוסים, כל עוד אין חיסון לנגיף ביטוח הנסיעות יהיה מורכב - כך המחירים יהפכו את החופשה למוצר יקר מאוד

זמן צפייה: 05:13

למרות הצהרת משרד הבריאות השמיים לא ייפתחו - הבעיה היא חובת בדיקות הקורונה. בינתיים באתרים אפשר למצוא הנחות על מלונות, כאשר גם חברות התעופה חותכות במחירים, אבל הוצאה אחת בלתי צפויה מאיימת לייקר את החופשה - עלות הביטוח לחו"ל מזנקת בצל הקורונה לפחות ב-1,000 שקלים למשפחה.

יתרה מכך, בגלל הסיכונים האלה יש חברות שפשוט מסרבות למכור ביטוחים לשירותים רפואיים ואשפוזים בחו"ל. גם חברות שכן מסכימות למכור לצעירים פוליסות כמו "כלל" בוחרות לרוב להותיר מאחור נוסעים בני 60 ויותר שיישארו מקורקעים בארץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רופאי קופ"ח: העיסוק הרב בקורונה פוגע בטיפול בחולים "רגילים"

ועדת הקורונה דנה בפתיחת השמיים: "חולה ביום מהנכנסים למדינה"

לאחר הערכת מצב: צה"ל ביטל חלק מהגבלות התנועה בגבול הצפון

נתב''ג
נתב''ג | צילום: רויטרס

אז מה עושים מי שרוצים לטוס בכל זאת? בחברת "פספורט קארד" מציעים לבטח נוסעים בכל גיל אבל זה יעלה ביוקר - נוסע בריא בן 30 שיטוס למדינה ירוקה כמו גרמניה ישלם על ביטוח הכול כלול 62 דולרים לשבוע. מעל גיל 65 המחיר יטפס ל-77 דולרים. במקרה של עיר צהובה כמו לונדון, פוליסה לשבוע תעלה 72 דולרים לתייר צעיר, בהנחה שהוא בריא.במקרה של יעדים אדומים, כמו למשל מקסיקו, כדי לקנות ביטוח למשך עשרה ימים התשלום ינוע מ-174 עד 200 דולרים במזומן.

כל הדברים האלה גם יחד מביאים לעלייה במחירי הביטוח. הזינוק במחירי הפוליסות עלול להרתיע נוסעים מלטוס אפילו למדינות שיסכימו לקבל את הישראלים למרות היקף התחלואה. אולי כשיהיה חיסון אז המחירים ירדו אבל כרגע לנסוע לנופש - פחות משתלם.