"יהלום לכל דבר ועניין": הרשת שתמכור תכשיטים - במחירי רצפה

בשנת 2013, מייסד "קופיקס" אבי כץ הצליח לעשות מהפכה כאשר שיווק קפה בחמישה שקלים. עכשיו הוא חוזר - רק שהפעם הוא ינסה למכור יהלומי מעבדה - במחירים מוזלים

זמן צפייה: 07:03

בשבוע הבא תושק בארץ רשת תכשיטים בשם "לאב דיאמונדס", המבוססת על יהלומים שנוצרו במעבדה, ותמכור אותם במחיר זול בהרבה מיהלומים שנכרו מהאדמה. את ההבדלים, הבטיחו בחברה, גם גדולי היהלומנים יתקשו לזהות.

"היהלום הוא יהלום לכל דבר ועניין", הסביר קובי יהושוע מ"סמארט דיאמונד", "רק שאנחנו מיצרים אותו במעבדה". יהלום אמיתי שעלותו עד כ-8,000 דולר, למשל, יימכר ברשת החדשה בסכום של 5,900 שקלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשלטון המקומי נערכים להכריח את המורים לעבוד אחרי 20.6

בכחול לבן התנגדו לחוק שיזמו להפסקת כהונה לר"מ תחת אישום

העבודות בבית הקברות ביפו הוקפאו; 3 מפגינים נעצרו

יהלום שיוצר במעבדה
יהלום שיוצר במעבדה | צילום: חדשות 13
השוני בין יהלום טבעי לכזה שישווקו ב"לאב דיאמונדס" הוא מקום הגידול וזמן התהליך. במקום 200 קילומטרים מתחת לאדמה ומיליארדים של שנים שהופכים את הפחמן הנקי ליהלום, המעבדה מייצרת את אותם התנאים - ומקבלת את היהלום המוזל.

מייסד המותג הוא אבי כץ, הבעלים של "קופיקס", שעשה מהפכה בעולם הקפה כשהגה את הרעיון בשנת 2013. אלא שלאחר שהישראלים עמדו בתורים וקנו קפה בחמישה שקלים, החלו הצרות.

יהלום
יהלום | צילום: חדשות 13

במהלך השנים כץ נאלץ להודיע על עליית מחירים, האמון ברשת נפגע משמעותית ורק בשנה שעברה הפסידה החברה 11 מיליון שקלים. כעת, הוא ינסה לחזור עם בשורה חדשה לישראלים, כשהפעם על הפרק, כאמור - יהלומים מוזלים במחירים נמוכים.

ולמרות שנדמה שתמיד קיים ביקוש לאבן הנוצצת, ענף היהלומים העולמי נמצא במשבר עמוק. גם לפני הקורונה לא היה פשוט ליצרני היהלומים, אולם הווירוס העולמי הכה בכורים, ביצרנים, במלטשים ובמשווקים, והיהלומים - גם אם זולים, עדיין עולים הרבה מאוד כסף. אם כך, נכון לעכשיו - לא צפויים תורי ענק בחנות יהלומי המעבדה הראשונה.