מ-AirBNB ל"אייר בידוד": השכרת הדירות לישראלים בהסגר

רבים ממשכירי הדירות לטווח קצר מצאו עצמם בשבועות האחרונים בלי דיירים וללא הכנסות, ולכן החלו להשכיר דירות לישראלים שצריכים להישאר בבידוד. "אם נישאר בבית - נסכן את כולם"

זמן צפייה: 02:29

קורונה - משבר עולמי: רבים ממשכירי הדירות ב-AirBNB בישראל מצאו עצמם בשבועות האחרונים בלי דיירים וללא הכנסות בעקבות משבר הנגיף הסיני, התיירים פשוט לא מגיעים, ולכן זה מצריך מיתוג מחדש - השכרת דירות לישראלים שצריכים להישאר בבידוד. "מ-AirBNB ל'אייר בידוד'", הסביר אורי עבדת, אחד ממשכירי הדירות, ושותפו עומר מזור סיפר כי "הדירה מוכנה, הכול ערוך לקראת המבודדים. כדי שלא ישעמם ב-14 ימי הבידוד, יש טלוויזיה עם כל הערוצים וחבילות ספורט".

רבים מהמבודדים הם ישראלים שחזרו מחופשות בחו"ל, "המשפחות שלנו הם אנשים מבוגרים, ואם נשאר בבית נסכן את כולם", אמר אחד מהם. המשכיר עידו עמנואל, מ"עמנואל בוטיק", אמר כי כעת "אנחנו מעלים עוד רמה בניקיון, אם זה לנקות את כל המתגים, השלטים של הטלוויזיה, את המזגנים, כל דבר בעצם שבן אדם בא איתו במגע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסתמן: בשל התפשטות הקורונה – מערכת החינוך תושבת עד פסח

עובד נוסף בנתב"ג הראה תסמינים – ולא קיבל אישור לבדיקת קורונה

אשפוז בית לחולי קורונה: פתרון קסם או סיכון? • טור

בעל דירה לבידוד מנקה לאחר השימוש בה
בעל דירה לבידוד מנקה לאחר השימוש בה | צילום: חדשות 13

למרות הביקוש, בימים האחרונים המחירים עדיין סבירים - מחצית ממחיר השכירות למטות נופש וחופשה. דירות סטודיו במיקומים מבוקשים בתל אביב מפורסמות ב-200 שקלים ללילה. בירושלים המחיר אפילו נמוך יותר, מ-170 שקלים ללילה, או 2,400 שקלים לתקופת בידוד מלאה של שבועיים.

ככל שמשבר הקורונה והשפעותיו הקשות על התיירות יתארכו, כך ההערכה היא שבעלי הדירות שהתרגלו להרוויח מאות שקלים ללילה ישכירו אותם שוב לטווח ארוך, וזו עשויה להיות לפחות בשורה אחת שמביא עימו הנגיף המשתולל לשוכרי הדירות.