הנה זה מתחיל: "בלאק פריידי" יוצא לדרך - והעולם בהיסטריה

"יום שישי השחור", היום שבו מציעות הרשתות הנחות ענק, הוא יום חג של ממש עבור מיליוני אנשים ברחבי העולם. איך אפשר לדעת מהם המבצעים הטובים ביותר ומתי יש לקרוא את האותיות הקטנות?

זמן צפייה: 05:55

עשרות מיליוני אנשים בעולם סופרים הערב (חמישי) לאחור לקראת פתיחת החנויות במרכזי המסחר וברשת האינטרנט במסגרת חגיגות ה"בלאק פריידי", או בשמו העברי "יום שישי השחור", היום שבו יציעו הרשתות הנחות ענק. עבור חלק מהישראלים מדובר ביום חג של ממש, והם כבר יודעים לזהות את המבצעים הטובים ביותר - וגם את אלו שפחות.

שירלי רובינשטיין, מנהלת שיווק, היא אחת שיודעת כל הזמן מה קורה בשוק וממתינה בקוצר רוח ליום המבצעים הגדול. את ימי הקניות המיוחדים היא מנצלת לרכישת מוצרים שממתינים אצלה ברשימה כבר תקופה ארוכה, ועכשיו יש לה את ההזדמנות לקנות אותם בזול. ב"בלאק פריידי הקודם רכשתי את מיטת הילדים ב-1,200 שקלים במקום ב-2,500", סיפרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הצעת בכירי הליכוד: כהונה מקוצרת של נתניהו ופרישה בלי נבצרות

נתניהו וגנץ נפגשו במשך שעה וחצי – אך לא הגיעו לפריצת דרך

גורמים במפלגות החרדיות במסר לליברמן: העבר רשימת דרישות סופית

חנויות מלאות בבלאק פריידי
חנויות מלאות בבלאק פריידי | צילום: חדשות 13

מי שעוד מגדירה עצמה כ"מכורה לקניות" היא מאמנת הכושר ליטל פרגן, שהודתה שכבעלת עסק בתחום הכושר, היא מוציאה "אלפי שקלים בכל חודש רק על ביגוד", כך שאם כבר לבזבז - "למה לא לקבל יותר פריטים באותו סכום?"

הקניות המקוונות שינו בתוך שנים אחדות מהקצה אל הקצה את הרגלי הצריכה של הישראלים, אבל כולנו כבר הבנו שגם ברשת צריך לדעת מתי זה באמת מבצע ומתי האותיות הקטנות מבטלות לחלוטין את מה שזועקות הכותרות. "בעלי אקספרס או בכל מיני אתרים אמריקנים יש הנחות אמיתיות - הם באמת מוזילים את המחירים באופן משמעותי", אמרה פרגן, וטענה כי "זה לא באמת קורה בארץ. כאן מורידים 'כאילו 70 אחוז', ובסוף מסתבר שמורידים 10 בקושי".

משלוחים בבלאק פריידי
משלוחים בבלאק פריידי | צילום: חדשות 13

מאחורי הקלעים, הרשתות כבר החלו להפעיל מערכים טכניים מתוגברים שמטרתם לא לאפשר לאף שקל שתכננתם לבזבז להישאר אצלכם בארנק, בטעות. אלי גניסלב, ראש תחום תפעול ב"לייבפרסון", הסביר כי "אנחנו מנטרים את כל מערך הלקוחות שיש לנו ברחבי העולם - וכולם באטרף".