בקבוצת "ביג" לא מחכים לאישור: מרכזי הקניות נפתחו בכל הארץ

מרכזי הקניות הפתוחים פועלים בניגוד לתקנות, כאשר הרשתות מחליטות על דעת עצמן אם לפתוח באופן מלא או חלקי. כ-75% מהחנויות במרכזים פועלות. "מקפידים על ההנחיות - תנועת הקונים מבוקרת"

זמן צפייה: 06:36

מרכזי הקניות הפתוחים ברחבי הארץ פתחו היום (ראשון), חרף העובדה כי הדבר לא אושר בממשלה ובניגוד להנחיות. בקבוצות "ביג" ו"מליסרון" (קניוני עופר) כ-75% מהחנויות פתוחות. הרשתות עצמן הן שמחליטות אם לפתוח באופן מלא או חלקי, ואם לפעול במתכונת של איסוף עצמי. מקבוצת ביג נמסר כי "ההקפדה על הנחיות הקורונה נשמרת ותנועת המבקרים והקונים מבוקרת".

בביג קריות, לדוגמה, נפתחו יותר מ-80% מהחנויות, כאשר בין היתר פועלות הרשתות שקם אלקטריק, אופטיקה הלפרין, מחסני מזון, מחסני חשמל, עולם של חיות, בורגר ראנץ, ארומה, פיצה האט וכן חנויות בגדים כמו פוקס, קסטרו, רנואר וקרייזי ליין.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

המתווה לפתיחת בתיה"ס: בערים אדומות וכתומות – יום כן, יום לא

הותר לפרסום: אמיר רז הוא הבעל החשוד ברצח אשתו בבנימין

הקרב על מערכת החינוך: בתי הספר לא ייפתחו לפני יום שלישי

חנויות ברשת ביג נפתחו
חנויות ברשת ביג נפתחו

כידוע, הבוקר, שישה שבועות לאחר שישראל נכנסה לסגר שלישי, בשעה 7:00 פקעו חלק מהגבלות הקורונה - והחל הצעד הראשון בדרך ליציאה ממנו. על פי החלטת הממשלה, ההקלות שנכנסו לתוקף הן ביטול מגבלת המרחק של אלף מטרים מהבית, וכן האיסור על שהייה בביתו של אדם אחר. מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל ייפתחו, וכן מקומות העבודה שבהם עובדים במתכונת של "אחד על אחד", כמו למשל מספרות ומכוני יופי.

בנוסף, מותר כעת איסוף עצמי ממסעדות, הצימרים ייפתחו לאירוח משפחות גרעיניות בלבד, ושמורות הטבע והגנים הלאומיים ייפתחו עבור המבקרים.

מרכז קניות ביג
מרכז קניות ביג | צילום: יח''צ

שתי סוגיות משמעויות טרם הוכרעו: פתיחת המסחר ומערכת החינוך. בהמשך היום יתכנסו השרים לישיבה נוספת, ובה ידונו באופן פתיחת חנויות הרחוב, הקניונים והשווקים. בנוסף, יצטרכו לקבל החלטה בנוגע לחידוש הלימודים במוסדות החינוך - מהלך שלא יצא לפועל לפני יום שלישי. ההגבלות שנותרות בעינן, לעת עתה, הן הנחיות ההתקהלות: עד חמישה אנשים בחלל סגור, ו-10 במקומות פתוחים. גם נמל התעופה בן גוריון נשאר סגור.

אמש הצהיר שר האוצר ישראל כ"ץ בריאיון לחדשות 13 כי לא יוטל על ישראל סגר נוסף: "יכול להבטיח שזהו הסגר האחרון - בוודאות". לעומתו, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הציג תחזית יותר מסויגת. "אם נלך קדימה עם פתיחת נרחבת של מערכת החינוך - יש סיכוי לסגר רביעי", הזהיר בריאיון ל"המטה המרכזי".