מלב חיפה ועד באר שבע: השכונות המבוקשות ביותר בישראל נחשפות

בעוד השיקולים שמובילים את הישראלים לרכישת דירה נותרים זהים, אזורי הדיור המבוקשים על ידי הצעירים משתנים - ואיתם המחירים. היכן הצרכן הישראלי מעדיף לקנות דירה כיום, וכמה זה עולה לו?

זמן צפייה: 03:26

הקרבה למקומות עבודה, השיקולים המשפחתיים, מוסדות החינוך ואירועי התרבות נותרים תמיד השיקולים שמובילים את הישראלים לרכישת דירה, אך השכונות המבוקשות על ידי הצעירים משתנות - ואיתן המחירים.

בין השכונות שנותרות במרכז השיח כשמדברים על ביקוש לנדל"ן, היא שכונת לב תל אביב. השכונה המוכרת והמתויירת מרכזת בתוכה את כל מה שהצרכן מחפש – תרבות ובילויים, קרבה למקומות עבודה ורחובות מסבירי פנים. הרחובות המוכרים בלפור ושינקין אוספים אליהם צעירים מכל רחבי הארץ, אך מחירי הדירות עולים בהתאם. דירות של ארבעה חדרים באזור ההומה נושקות לארבעה מיליון שקלים, ואילו דירות של שלושה חדרים, אלו המבוקשות ביותר לשכירות, נושקות לשלושה מיליון שקלים, וזינקו במחיריהן ב-23%  בחמש השנים האחרונות.

כתבות נוספות בחדשות 13:

התחזית: מעונן חלקית עם ירידה קלה בטמפ'; מחר – התקררות נוספת

"הטוקבקים החליפו את הסטיקרים": המופע החדש של הדג נחש

שבועות ברגע האחרון: כמה יעלה סופ"ש ארוך של גבינות בחו"ל?

כיכר רבין, מרכז תל אביב
כיכר רבין, מרכז תל אביב | צילום: חדשות 13

בדרום הארץ, באר שבע היא העיר המבוקשת ביותר לדיור. מחירי הדירות בשנים האחרונות כמעט שילשו את עצמם לאור ביקוש הסטודנטים לשכירות, שהופך את רכש הדירות להשקעה בטוחה. זאת, במיוחד בשכונות הסובבות את אוניברסיטת בן גוריון - כמו שכונה ד' עמוסת התלמידים.

שכונה ד' בבאר שבע
שכונה ד' בבאר שבע | צילום: חדשות 13

גם בחיפה, שכונה נוספת שזוכה לעדנה בסופן של שנים לא קלות היא הדר הכרמל - לאחר שמחירי הדירות שבה עלו בשנים האחרונות ב-18 אלף שקלים. נעמה לזימי, תושבת השכונה, סיפרה כי היא מרגישה את הביקוש בדירות שסביבה: "הרבה צעירים עוברים לכאן ומקימים קבוצות קהילתיות. במקביל, קונים ואנשי נדלן הבינו את הפוטנציאל".