לאחר 30 מקרי מוות: פישר-פרייס תבצע ריקול למיליוני נדנדות

ארה"ב: יצרנית מוצרי הפעוטות תאסוף 5 מיליון טרמפולינות מדגם "Rock 'n Play", לאחר ש-32 תינוקות מתו בזמן השימוש במוצר בעשור האחרון. ארגון רופאי הילדים האמריקני: "מוצר קטלני"

זמן צפייה: 02:00

חברת פישר-פרייס, שמייצרת מוצרים לפעוטות וילדים, הודיעה היום (שבת) על ריקול לכחמישה מיליון נדנדות רוטטות לתינוקות, לאחר שהתגלה כי 30 תינוקות בארה"ב מתו בעשור האחרון בזמן ששכבו בהן.

הוועדה האמריקנית לבטיחות הצרכן הודיעה כי אנשים שברשותם נדנדה של פישר פרייס מדגם "Rock 'n Play" צריכים להפסיק באופן מיידי את השימוש בה, וליצור קשר עם החברה על מנת לקבל החזר כספי. זאת, לאחר ש"האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים" הכריזה על הטרמפולינות כמסכנות חיים בשבוע שעבר. "המוצר קטלני וצריך לבצע לו ריקול בהקדם", כתבה נשיאת הארגון בהצהרה לתקשורת. "יש ראיה מוצקה לכך שהנדנדה מסכנת חיי פעוטות והיצרנית חייבת ליזום פעולה מיידית כדי למנוע טרגדיות נוספות".

על אף שהגורם המדויק למוות לא ידוע, היצרנית וכן הוועדה לבטיחות הצרכן הודיעו כי כלל המקרים קרו כאשר התינוקות ששכבו בהם התגלגלו מהגב לבטן, בעודם לא קשורים בחגורת הבטיחות. על פי חלק מהדוחות, התינוקות מתו כתוצאה מחנק.

פישר-פרייס הצהירה כי היא עומדת מאחורי בטיחות מוצריה, וכי הודיעה באופן יזום על ריקול "חרף דיווחים על תקריות שבהן נעשה שימוש במוצר שלא בהתאם להוראות השימוש והאזהרות".