בניגוד להצהרות על הפתיחה: קניוני עזריאלי לא ייפתחו מחר

חרף פתיחת 3 קניונים אתמול, ההנהלה הודיעה לשוכרי החנויות שמרכזי המסחר לא ייפתחו הערב וביום ראשון עד שקבינט הקורונה יכריע בנושא. רשת קניוני עופר: מרכזי הקניות ייפתחו מחר

זמן צפייה: 02:25

הנהלת קניוני עזריאלי הודיע היום (שבת) כי מרכז הקניות לא ייפתחו הערב ומחר עד שקבינט הקורונה יכריע בנושא. זאת, בניגוד להצהרות הקודמות של קבוצת עזריאלי, שהודיעה כי קניוניה ייפתחו החל מיום ראשון. בניגוד לקבוצת עזריאלי, רשת קניוני עופר הודיעה כי מרכזי הקניות שלה כן צפויה להיפתח מחר.

מקבוצת עזריאלי נמסר כי "פתיחת שלושת הקניונים הייתה על פי עקרונות המתווה המתגבש עם משרדי הממשלה הרלבנטיים. הפיילוט הושלם בהצלחה ותוצאותיו מועברים לגורמים אלה, לצורך בחינתם. עד לקבלת החלטות חדשות בסוגית המתווה על ידי קבינט הקורונה, קניוני הקבוצה יישארו סגורים ויפעלו במתכונת המאושרת על ידי הממשלה. קניוני עזריאלי ימשיכו להיות המקום הבטוח ביותר לציבור - ללא תורים, עם היגיינה, החלפת אוויר וסיירות ייעודיות שידאגו למניעת התקהלויות בניגוד למקומות מסחר אחרים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נצרת נכנסה לסגר, ראש העיר מתנגד: "התושבים מקפידים, לא אשתוק"

גשם, ברקים ורעמים ברחבי הארץ; בתים הוצפו ונהגים חולצו מרכבים

הוסרו ההגבלות על ג'ונתן פולארד: "יוכל לעבור לכל מקום"

קניון עזריאלי בתל אביב
קניון עזריאלי בתל אביב | צילום: Shutterstock

אתמול נפתחו שבעה קניונים ברחבי הארץ בניגוד להנחיות, ומבלי לקבל אישור ממשרד הבריאות. מדובר בקניון איילון שברמת גן, שבו נפתחו 45 חנויות מתוך 180, בקריון, בגרנד קניון בבאר שבע ובקניונים בפתח תקווה ובמודיעין. לא כל החנויות במרכזי הקניות הסגורים שבו לפעילות, אבל רשתות רבות החליטו לעשות זאת, בהן כל החנויות ששייכות לרשת "פוקס".

על פי המתווה לפתיחת הקניונים, יותר מבקר אחד לכל 14 מ"ר, כאשר אין אישור כניסה ללא מסכה ובדיקת חום. כמו כן, בכניסה לחנויות יתאפשר תור של עד שבעה אנשים במרחק של שני מטרים אחד מהשני. לא תתאפשר עלייה במעלית עם יותר משני אנשים. מעבר לכך, בכל קניון תפעל "סיירת קורונה", שתאכוף את ההוראות. חנות שתפר את ההנחיות שלוש פעמים, תדווח למשרד הבריאות ותיסגר על ידי הקניון.

נוסף על כך, בכל קניון יופעלו מערכות להחפת אוויר צח בחלל הקניון, בתדירות של שש פעמים בשעה, ואף יועמדו עמדות אלכוג'ל זמינות בכל רחבי המבנה. על פי התוכנית, מצלמות הקניות יתעדו את המצב בשטחים הציבוריים והמידע יישמר לצרכיה אכיפה. בסוף כל יום יימסר למשרד הבריאות דו"ח מפורט על כל קניון, שיכלול בין היתר נתונים על כמות השוהים בכל שעה, כמות המבקרים ללא מסכה, כמות החנויות שהפרו את ההנחיות ועוד.