"מצב של בעלות צולבת": מפת האינטרסים בשוק מוצרי החשמל • ברקוד

כמעט כל חנות של מכשירי חשמל נמצאת בבעלות של חברה גדולה, ולמוכרים ברשת יש אינטרס מובהק להמליץ לקונים על מוצרים מסוימים – שלא בהכרח מתאימים לצרכיהם. כל מה שעליכם לדעת לפני הרכישה

זמן צפייה: 06:19

כשאנחנו הולכים לקנות מכשיר חשמל, אנחנו נוהגים להתייעץ עם המוכר, שנחשב בעינינו לבעל המלצות מקצועיות ואמינות. מה שאנחנו לא יודעים, זה שלמוכר יש אינטרס להמליץ לנו על מוצרים של חברה מסוימת, כיוון שהרשת שבה הוא עובד - היא גם היבואנית של אותו מותג.

"המצב היום בשוק מוצרי החשמל, כמו במוצרים אחרים, הוא מצב שיש בעלות צולבת", מסביר עורך הדין תמיר בן שחר, מומחה לשיווק. "דהיינו הרשתות הן גם יבואניות של חלק מהמוצרים ולכן יש להן אינטרס למכור את המוצרים שלהן מאחר והרווח שלהן בהכרח הוא כפול".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חשד לחיסול בחדרה: גבר כבן 50 נהרג בפיצוץ רכב

ברקע המתיחות עם סין: טראמפ הכריז על מצב חירום בתחום התקשורת

מפצח האגוזים: התגלית הישראלית שמצליחה לרפא אלרגיות

מוצרי חשמל (אילוסטרציה)
מוצרי חשמל (אילוסטרציה) | צילום: החדשות 13

"צרכן שנכנס לחנויות חשמל לא מודע לעובדה שיש מגוון של מוצרים שעל חלקם הוא יקבל תיאור מפורט ותעדוף, כאשר בפינה יכול להיות שנמצא המוצר שמתאים לו, לצרכים שלו ולהעדפות שלו", מוסיף בן שחר.

הנה לפניכם מפת האינטרסים, שבעזרתה תוכלו לדעת אם המלצות המוכרים בחנויות עלולות להיות נגועות באינטרסים: "אלקטרה מוצרי צריכה" משווקת את "אלקטרה", ומייבאת את "פיליפס", "סאוטר", "מילה", "ווירפול" ו"ליבהר", והיא גם הבעלים של הרשתות "שקם אלקטריק" ו"מחסני חשמל", שבחנויות שלהן ההמלצות יהיו ככל הנראה בהתאם למוצרים שהבעלים מייבא.

מפת האינטרסים בשוק מוצרי החשמל
מפת האינטרסים בשוק מוצרי החשמל | צילום: החדשות 13

חברת "מיני ליין" היא הבעלים של "ביג בוקס" ו"א.ל.מ", והיא מייבאת לישראל את מוצרי "סמסונג". רשת "טרקלין חשמל" נמצאת בבעלות החברות "ישפאר" ו"ברימאג", שמייבאות בין היתר את מוצרי "סוני", "דלונגי", "קנווד", "באקו", ו-"L.G".

מפת האינטרסים בשוק מוצרי החשמל
מפת האינטרסים בשוק מוצרי החשמל | צילום: החדשות 13
מפת האינטרסים בשוק מוצרי החשמל
מפת האינטרסים בשוק מוצרי החשמל | צילום: החדשות 13