זינוק חד במחירי הארנונה: אילו רשויות הן היקרות בישראל?

תעריף המס המוניציפלי יעלה השנה ברחבי הארץ ב-2.58%, ובחלק מהרשויות המקומיות קיבלו אישור להעלאה נוספת. בתל אביב תתייקר הארנונה ב-227 שקלים בממוצע ל-100 מ"ר, ובחיפה ב-265 שקלים

זמן צפייה: 02:31

יוקר המחיה ממשיך לטפס: אחרי עליית מחירי המים, ומוצרי המזון השונים, הגיע תורה של הארנונה. המס שמשלמים תושבים ובעלי עסקים על שימוש בנדל"ן לצורכי מחייה או מסחר, יעלה ברחבי הארץ ב-2.58% - הזינוק החד ביותר מזה שמונה שנים.

חלק מהרשויות קיבלו אישור להתייקרות נוספת, והשיאניות בהן הן טירת כרמל, בית אריה וכפר תבור, שם תעלה הארנונה ב-4.8% נוספים – מעבר להתייקרות הארצית. מספר מצומצם של רשויות ביקשו לבטל את ההתייקרות – הוד השרון קיבלה את האישור, אך בבית שאן נדחתה הבקשה.

עוד בחדשות 13:

אין כפל הנחות: הנכים שמגיעים לגיל פרישה – ומפסיקים לקבל קצבה

הבור התקציבי באוצר: 2019 נסגרה בגירעון העמוק זה 7 שנים

בעושר וכושר: כך התאהבו הישראלים במזון המועשר בחלבון

עיריית תל אביב
עיריית תל אביב | צילום: בוצ'צ'ו

מה קורה בערים הגדולות? בתל אביב תתייקר הארנונה ב-227 שקלים בממוצע לדירת 100 מ"ר, ותעמוד על 9,020 שקלים לשנה כולה. בחיפה תתייקר הארנונה ב265 שקלים בממוצע, ותעמוד על 10,534 שקלים לשנה.

"אנחנו פנינו לבג"ץ", אמר ד"ר שמעון זילברשלג מתנועת אומ"ץ – למאבק בשחיתות השלטונית. "כנראה שלא נצליח למנוע את ההתייקרויות שקורות עכשיו, אבל כולנו תקווה שבמסגרת הדיונים אכן נוכל להקים את הוועדה שתבצע רפורמה ארצית במחירי הארנונה בישראל".