למרות המהפכה במערכת הפיננסית - הריביות על ההלוואות לא ירדו

חברות האשראי החדשות נאלצו להתפצל מהבנקים במטרה ליצור תחרות, בניסיון להוריד את המחיר עבור הלקוחות - אך הריביות עדיין גבוהות במיוחד. "תהליך שלוקח זמן, רק בעוד שנה נראה תוצאות"

זמן צפייה: 07:29

בחודשים האחרונים האדמה רעדה המערכת הפיננסית, בעקבות רפורמה שמטרתה להגברת התחרות בבנקים. בנק הפועלים נאלץ למכור את ישראכרט, ולאומי נפרד מלאומי קארד, הנקרא היום "מקס". מטרת ההפרדה הייתה ליצור תחרות בין חברות האשראי החדשות לבנקים, בניסיון להוריד את הריבית שהלקוחות משלמים.

מבדיקה של חדשות 13 עולה כי על הלוואה בבנק "הפועלים" בסך 10,000 שקלים למשך שלוש שנים, ישלם הלקוח כ-1,400 שקלים בריבית המצטברת, כלומר כמעט 9% בשנה. ב"לאומי", על אותה הלוואה ואותה תקופת החזר, שיעור הריבית יעמוד על 6.63%.

בנק הפועלים
בנק הפועלים | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מה קרה לרפורמת מוניות השירות שהבטיח שר התחבורה? • אנליסט

החל משבוע הבא: לקוחות הבנקים יקבלו ציון על סמך דירוגי האשראי

לאחר שמספר האשראי שלו פורסם ברשתות – ברק נאלץ לבטל הכרטיס

בחברות האשראי החדשות, שאמורות על פי הרפורמה להתחרות על כיסם של הלקוחות, נראים נתונים גבוהים ביחס לבנקים. במוקד "מקס" הציעו ריבית של פריים ו-7% על הסכום, לאותה תקופת זמן. ב"ישראכרט", ריבית של יותר מ-10%. כלומר, התוצאות מראות שהריבית על הלוואות עדיין לא ירדה.

עו''ד דרור שטורם
עו''ד דרור שטורם | צילום: החדשות 13

עו"ד דרור שטרום, שעמד בראש הוועדה להגברת התחרות בבנקים: "זה תהליך שלוקח זמן. להחליף מנהלים, שכבת עבודה. לפני שתעבור שנה, אני לא רואה את התוצאות של הדבר הזה קורה".

תגובת "ישראכרט": "הריבית ללקוחות נקבעת, בין היתר, לפי הערכת הסיכון הפרטנית של הלקוח ואופי המוצר. מהדוחות הכספיים עולה כי הריבית הממוצעת של תיק האשראי הצרכני נמוכה ביחס למתחרים".

תגובת "בנק הפועלים": הריבית באשראי נקבעת על פי נתונתי הלקוח כפי שנמסרו על ידו, בשילוב עם מידע שמתקבל בבנק, ובהתאם לפוטנציאל הסיכון של הלקוח".