מפקד מג"ב נדבק בקורונה; סגל הפיקוד הבכיר צפוי להיכנס לבידוד

פרסום ראשון: ניצב קובי שבתאי אובחן חיובי לנגיף, וכעת נערכת בדיקה אפידמיולוגית במשמר הגבול ובמשטרה לאיתור מי שבא איתו במגע. שבתאי נכח השבוע בטקס בהר הרצל בנוכחות הנשיא, גנץ והרמטכ"ל

זמן צפייה: 00:28

קורונה במשטרה: מפקד משמר הגבול ניצב קובי שבתאי אובחן כחולה בנגיף הקורונה, כך היום (שבת) פורסם לראשונה בחדשות 13. מהמשטרה נמסר כי מצב בריאותו טוב, וכעת נערכת בדיקה אפידמיולוגית במג"ב ובמשטרה לאיתור מי שהיה איתו במגע במהלך השבועיים האחרונים.

שבתאי נכח השבוע בטקס לזכר חללי מבצע "צוק איתן" בהר הרצל, בנוכחות הנשיא, ראובן ריבלין, שר הביטחון ראש הממשלה החליפי בני גנץ, והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, וקצינים בכירים נוספים. בעקבות זאת, מפקד פיקוד מרכז אלוף נדב פדן וקצין בכיר מפיקוד המרכז השתתפו באירוע ייכנסו לבידוד. בנוסף צפויים בכירים נוספים, הן כאלה ששהו בטקס והן כאלה שנפגשו עם שבתאי במהלך השבועיים האחרונים, בהם קציני משטרה ובכירים, להיכנס גם הם לבידוד.

אמש לפני כניסת השבת עדכן משרד הבריאות עדכן כי מאז חצות מחצות אובחנו 566 בני אדם נוספים שנדבקו בנגיף וכעת מניין החולים הפעילים עומד על 10,060, מתוכם 77 במצב קשה, בהם 27 מונשמים ו-69 במצב בינוני. כמו כן, מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-326. מתחילת המגפה נדבקו בישראל 28,055 בני אדם ו-17,669 החלימו.

ניצב קובי שבתאי, מפקד משמר הגבול
ניצב קובי שבתאי, מפקד משמר הגבול | צילום: דוברות המשטרה

שיעור הבדיקות החיוביות נותר גבוה ועומד על 4.6%, כפי שהיה אתמול. כמו כן, מספר החולים המאומתים הרב ביותר הוא בירושלים, שם נמצאים 5,225 חולים. לאחר מכן בני ברק עם 3,791 ותל אביב עם 1,622 חולים.

אמש בריאיון לתוכנית "שישי עם אילה חסון" התייחס שר הבריאות, יולי אדלשטיין,  להגבלות החדשות שהטילה הממשלה בעקבות העליה בתחלואה. אדלשטיין התייחס להחלטה לשחרר את ההסגר, מה שהוביל לעלייה בנתוני ההדבקה. "הבנו באיזשהו שלב, שאם לא נפתח את הכלכלה פשוט נקריס את כל המשק, ואם לא ניתן לציבור אפשרות לנשום נקריס את החברה. פתחנו, יש לזה תוצאות ומתמודדים עמן", אמר.

"אני לא מביא החלטות לקבינט לסגור את כל המשק כי אנחנו בתחלואה", הבהיר. "אנחנו עם למוד מלחמות ומשברים, אבל זה משהו חדש, האויב כאן הוא בלתי נראה ומשנה את ההתנהגות שלו כל רגע".

שר הבריאות הסביר את הסיבה להחלטות שהתקבלו בממשלה. "חתונות הופכות למקור הדבקה, ויש ערים אדומות בעקבות האירועים האלה", אמר. "לצערי הרב, במצב הנוכחי שטח גדול ואולם שבו שומרים על שני מטר אחד מהשני זה לא עוזר. מתבצעות שם הדבקות. אנחנו לא רוצים שחצי מדינה תשב בבידוד".

על הטענה לפיה נתוני ההדבקה עולים, אך לא מקרי האשפוז בבתי החולים, ענה השר: "כשאומרים לי שאין חולים קשים, צר לי לומר, בכל חודש יוני היו 103 חולים קשים. אנחנו ב-3 ביולי עם 38 חולים קשים חדשים בחודש יולי בשלושה ימים".