ברקע העדויות נגדו: משי זהב ניסה לשים קץ לחייו; מצבו אנוש

כחודש לאחר שנחשפו עדויות לפיהן היה נוהג לתקוף מינית נשים ונערים, יו"ר זק"א ניסה להתאבד בביתו. בתום מאמצי החייאה הוא פונה לביה"ח כשמצבו אנוש. מנכ"ל שערי צדק: "נשקפת סכנה לחייו"

זמן צפייה: 12:46

יו"ר זק"א יהודה משי זהב ניסה הבוקר (חמישי) לשים קץ לחייו בביתו שבגבעת זאב, זאת כחודש לאחר שפורסמו עדויות לפיהן היה נוהג במשך שנים לתקוף ולנצל מינית נשים ונערים. צוות מד"א שהגיע לביתו איתר אותו כשהוא ללא דופק וללא נשימה. הפרמדיקים ביצעו בו פעולות החייאה, ובסופן פינו אותו לבית החולים שערי צדק כשהוא מורדם ומונשם.

מבית החולים שערי צדק נמסר: "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי הובא יהודה משי זהב לאחר מספר מאמצי החייאה. צוותי שערי צדק ביצעו הערכה ראשונית ומצבו מוגדר אנוש עם סימן להתייצבות מסויימת במצבו". "נשקפת סכנה לחייו", אמר מעט מאוחר יותר מנכ"ל בית החולים הפרופסור עופר מרין, "וכרגע אין לנו יכולת לתת הערכה מלאה לגבי מצבו".

"סיימני החיים התייצבו בחדר הטראומה", הוסיף מרין, שעדכן כי משי זהב מאושפז במחלקת טיפול נמרץ. "אנחנו מעריכים שנגרם נזק לו מוחי - לא יודעים כמה. צריכים לראות מה מידת הנזק מרגע המעשה האובדני ועד שכוחות ההצלה הגיעו אליו. הוא עדיין נמצא בסכנת חיים מיידית, ביממה הקרובה נדע אם הוא יצא מכלל סכנה".

לכתבות נוספות בנושא >>

"רצח של הנפש": עדות המתלוננת נגד יהודה משי זהב

בעקבות העדויות על עבירות מין: נפתחה חקירה נגד יהודה משי זהב

מידע חדש במשטרה: אישה טוענת שמשי זהב אנס אותה לפני 4 שנים

יו''ר זק''א יהודה משי זהב
יו''ר זק''א יהודה משי זהב

אושרת דיין מועלם, החובשת שהגיעה ראשונה לביתו של משי זהב, סיפרה: "כשהגענו, הדלת הייתה סגורה. עליתי למעלה למרפסת, ראיתי את מה שראיתי – וזה היה מזעזע". מועלם ציינה כי אשתו חשבה שהוא כבר נפטר, והוסיפה: "תחושות המשפחה מאוד קשות".

ארגון זק"א העביר למתנדבים בקשה "להרבות בתפילה ותחנונים לרפואת יהודה בן שרה זיסל, שנמצא במצב קשה וזקוק לרחמי שמיים". בשלב זה, עדיין לא ברור כמה זמן עבר מאז ניסה משי זהב להתאבד ועד שבנו איתר אותו והזעיק את צוותי מד"א. בשל כך, קשה לדעת מהו הנזק המוחי - אם בכלל, שנגרם לו.

יהודה משי זהב
יהודה משי זהב

כזכור בחודש שעבר, חשף אתר "הארץ" עדויות מפיהם של שישה בני אדם, אשר טענו כי יו"ר זק"א תקף וניצל אותם מינית במשך שנים. משי זהב הכחיש בזמנו את הדברים, ומסר: "מדובר בטענות סתומות ואנונימיות, ההולכות עשרות שנים אחורה. אבהיר מייד כי אין שחר לדברים".

זמן קצר לאחר חשיפת העדויותמ בעיתון, הוגשה במשטרה תלונה ראשונה נגדו בגין סדרה של פגיעות מיניות. אחד המתלוננים, גבר בשנות ה-30 לחייו, סיפר לחוקרי להב 433 על שורה ארוכה של פגיעות מצד יו"ר זק"א, שאירעו לכאורה בעת שהיה קטין.

עקב הטענות, ויתר משי זהב על קבלת פרס ישראל שהוחלט להעניק לו לפני שהתפוצצה הפרשה. בנימוקי הוועדה, נכתב כי הפרס ניתן לו על "תרומתו יוצאת הדופן הן לקידום הסיוע באירועי אסון, והן על פועלו לחיזוק האחדות וקירוב לבבות בחברה הישראלית".