עקב העדויות על פגיעה מינית: המשטרה פתחה בבדיקה נגד יו"ר זק"א

פרסום ראשון: אחרי שאתר "הארץ" חשף עדויות של 6 בני אדם, לפיהן יהודה משי זהב תקף וניצל אותם מינית, המשטרה החלה בבדיקת הפרטים; גנץ: "נצטרך לברר את הנאמר ולהחליט לגבי פרס ישראל"

זמן צפייה: 00:24

פרסום ראשון: משטרת ישראל פתחה הבוקר (שישי) בבדיקה נגד יו"ר זק"א יהודה משי זהב, זאת בעקבות הטענות שנחשפו אמש באתר "הארץ", בהן הואשם משי זהב בתקיפה וניצול מיני של נערים ונשים. משי זהב, יש לציין, הכחיש את המיוחס לו וטען כי "אין שחר לדברים".

בד בבד, שר הביטחון בני גנץ התייחס לפרשה בריאיון לרדיו חיפה, ואמר: "זה תחקיר קשה. אני מאמין בבני אדם. אני מבין שמשי זהב מכחיש, מדובר באדם רב זכויות". על העובדה שמשי זהב, כזכור, נבחר לקבל את פרס ישראל על מפעל חיים, אמר גנץ: "נצטרך לברר את זה ולהחליט לגבי העניין".  

גם יו"ר העבודה מרב מיכאלי התייחסה לתחקיר, וקראה לשר החינוך "להשהות לאלתר את הענקת פרס ישראל למשי זהב עד לסיום חקירת המשטרה בנושא", כלשונה. "אלו עדויות קשות ומזעזעות", כתבב מיכאלי בחשבון הטוויטר שלה. "אני מאמינה לנפגעות ונפגעים שחשפו את הפגיעה בהןם באומץ רב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אשת רה"מ עברה בהצלחה ניתוח להסרת התוספתן – מצבה טוב

מקדם ההדבקה ירד ל-0.83; שיעור הבדיקות החיוביות: 3.1%

ביידן: חיסונים לכלל האוכלוסייה האמריקנית – החל מחודש מאי

יו''ר זק''א יהודה משי זהב
יו''ר זק''א יהודה משי זהב

כאמור, אמש הביא אתר "הארץ" עדויות מפיהם של שישה בני אדם, אשר טוענים כי יו"ר זק"א תקף וניצל אותם מינית במשך שנים.  אחת מהעדויות היא של צ', צעירה מבית חרדי שהייתה במצוקה כלכלית. על פי התחקיר של אהרן רבינוביץ ושירה אלק, משי זהב הציע לה סיוע כלכלי, ואז לכאורה הפשיט אותה בכוח וכפה את עצמו עליה.

"הוא הפשיט את הבגדים שלי בכוח", טענה צ'. בהמשך, כך נכתב, "היא הפצירה בו להפסיק, אך הוא לא חדל. היא ניסתה לחמוק מגופו, אך לא הצליחה. הוא הצמיד אותה בכוח לספה וכפה את עצמו עליה. 'אם תדברי', הזהיר אותה לאחר מכן, 'ג'יפ של זק"א ידרוס אותך'".