תחקיר "הארץ": טענות לתקיפה וניצול מיני מצד יהודה משי זהב

שני כתבים של כלי התקשורת הביאו עדויות של שישה בני אדם, אשר טענו כי יו"ר זק"א - שיקבל בקרוב פרס ישראל על מפעל חיים, ביצע בהם עבירות מין במשך שנים; משי זהב: "אין שחר לדברים"

זמן צפייה: 00:38

אתר "הארץ" הביא אמש (שישי) עדויות מפיהם של שישה בני אדם, אשר טוענים כי יו"ר זק"א יהודה משי זהב תקף וניצל אותם מינית במשך שנים. משי זהב הכחיש את הדברים, ומסר: "מדובר בטענות סתומות ואנונימיות, ההולכות עשרות שנים אחורה. אבהיר מייד כי אין שחר לדברים".

אחת מהעדויות היא של צ', צעירה מבית חרדי שהייתה במצוקה כלכלית. על פי התחקיר של אהרן רבינוביץ ושירה אלק, משי זהב - שבקרוב יוענק לו פרס ישראל על מפעל חיים, הציע לה סיוע כלכלי, ואז לכאורה הפשיט אותה בכוח וכפה את עצמו עליה.

"הוא הפשיט את הבגדים שלי בכוח", טענה צ'. בהמשך, כך נכתב, "היא הפצירה בו להפסיק, אך הוא לא חדל. היא ניסתה לחמוק מגופו, אך לא הצליחה. הוא הצמיד אותה בכוח לספה וכפה את עצמו עליה. 'אם תדברי', הזהיר אותה לאחר מכן, 'ג'יפ של זק"א ידרוס אותך'".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כך נתניהו הפך את ההישג המדיני – לפיאסקו מהדהד • פרשנות

דיווח: ישראל תקפה לפחות 12 ספינות שהובילו נפט איראני לסוריה

3 מיליון עוקבים באינסטגרם וכנפי טיסה מאביו: מיהו נסיך ירדן?

כאמור, לפני כשבועיים הוחלט להעניק ליו"ר זק"א את פרס ישראל על מפעל חיים. בנימוקי הוועדה, נכתב כי הפרס ניתן לו על "תרומתו יוצאת הדופן הן לקידום הסיוע באירועי אסון, והן על פועלו לחיזוק האחדות וקירוב לבבות בחברה הישראלית". חברי הוועדה ציינו גם כי ארגון זק"א, "הפך לזרוע חיונית במאמצי חילוץ, הצלת חיים וזיהוי באירועי אסון בארץ ובעולם, ומהווה דוגמה ומופת לרוח ההתנדבות בחברה הישראלית על כל גווניה".